recovery cd's ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Berichten
398
Hoi,

Ik ben ook een van de gelukkigen die geen recovery cd's heeft aangemaakt (niets van opgemerkt) tijdens de installatie van onze nieuwe acer desktop.

Ik heb acer al gemaild en nu zou ik hiervoor 60€ moeten ophoesten. Ik dacht thans dat ik al betaald had voor een licentie bij aankoop van nieuwe pc, dus waarom dan nog eens 60 €?:eek:

Na lang aandringen vertelden ze me dat het toch nog zou moeten lukken via de empowering tools van e-recovery.
Helaas geraak ik er niet echt uit!

Ik heb op mijn HD wel de mappen DRV staan (zijn alle drivers) en ook de map I386.
Kan ik hier wat mee beginnen om toch een recovery aan te maken met deze mappen.

Er is ook nog een map acer genaamd.
Hierin zit een bestand ERY.exe (iets van macrovision)
Als ik het start, start de erecovery maar zegt hij: Not D2D system, erecovery cannot be installed.

Bestaat er toch nog een mogelijkheid.
Had met norton ghost een image gemaakt, maar deze was 30GB groot. Das dus niet niks!

Bedankt,

ps: hier mijn mailtje naar acer voor de geïnteresseerden:

* Beste, Toen ik de pc vorige maand kocht, zaten er geen cd\'s bij. het was het laatste (toonzaalmodel) model in de winkel. Worden deze standaard zonder cd\'s geleverd? Toen ik de xp moest installeren, heb ik ook geen melding gekregen over het eventueel zelf aanmaken van cd\'s? Waar haal ik in geval van nood alle drivers vandaan? Er staan enkele programma\'s op zoals Empower en NTI backup/NTI cd dvd creator. Als ik een van de programma\'s van NTI wil starten doet de pc raar. cd/dvd creator heb ik ondertussen in orde gekregen. NTI backup wil niet. Ik dacht eraan om het programma terug te installeren, maar zonder cd\'s gaat dit moeilijk. Als ik het programma start, krijg ik een zwart scherm en valt de pc uit, om zich vervolgens te herstarten. Graag zou ik toch aan cd\'s willen geraken. Wat er bij mijn acer wel bijzat was een leeg cd hoesje. Wat levert men normaal standaard mee bij deze desktop? Is er nog een mogelijkheid om alsnog aan de cd\'s te geraken?

** Geachte,

Normaal gezien leveren wij deze cd inderdaad niet mee, maar kan deze door de eindgebruiker zelf gebrand worden tijdens de eerste installatie.Het opsturen van een recovery set kost € 60.


* Dat is niet niks 60€.
Ik ben geen leek op computergebied, maar heb helaas geen melding gekregen om dan ook maar iets of wat of schijf te branden.
Een kleine melding bij de handleiding van de acer is dan wel geen overbodige luxe!
Verkopen kunnen we allemaal, service leveren da's dan weer een vak apart!
Ze hebben mij het telefoonnummer gegeven van de helpdesk (dewelke ik al had).
Ik heb reeds 3x een poging gedaan (van een 20 tal minuten wachten) om de helpdesk te bereiken, zonder resultaat.
Het enige wat ik nu al bereikt heb, is een dure telefoonrekening en ik sta nog geen stap verder.
Als het als fabrikant al te veel moeite is om een cd'tje bij de pc te steken, heb ik het gevoel dat ik het vertrouwen in acer kwijt ben.
Wat is de reden dat men tegenwoordig zelf cd's moet branden?


** Geachte,
De reden hiervan is dat vroeger er ongeveer 12 cd's meegezonden werden in de verschillende talen waarin het systeem uitgeleverd kon worden. Doordat recentelijk de licentie procedure van Microsoft is aangepast is besloten om vanaf dat moment de klant zelf de mogelijkheid te bieden om de recovery cd's te branden. Hiermee voorkomen we licentie problemen.


* Beste,

Bedankt voor uw nadere toelichting.
Achteraf branden lukt echt niet meer?
Ik zou het gek vinden moest ik nu een windows versie kopen, terwijl ik er momenteel één MET een licentie op m'n pc staan heb waarvoor ik bovendien dan nog betaald heb ook.
Want zo is het toch, niet waar?
Ik koop een acer en betaal tegelijk ook mee voor MIJN licentie.
Maar wat ben ik hier nu mee als ik nu nog eens 60€ moet betalen voor een extra cd.
Ik heb toch het serienr van m'n pc en licentienr van m'n windows. Geld dit dan niet als bewijs?
Moest ik nu binnen 2 jaar aankomen zetten met deze vraag dan was het al een ander verhaal.
Waarom werken jullie niets als vele andere fabrikanten met een recovery partitie op de harde schijf?
Waar ik op aanstuur is dat acer iets duidelijker mag zijn in het attent maken van de klant dat hij de cd's ZELF moet branden.
Ik heb geen enkele nota bij de pc gevonden die hiernaartoe verwijst.
Bij de installatie heb ik zelf ook niets waargenomen. (waarschijnlijk erover gezien dus)
Dit is totaal nieuw voor me en heb hier nog nooit eerder van gehoord.
Wat met mensen die besluiten hun pc uit te pakken, installeren en dan tot de vaststelling komen dat ze zelfs geen lege cd's in huis hebben?
Mijn excuses voor bepaald taalgebruik, maar ik koop een nieuwe pc met alles op en aan en dan verwacht ik ook service na-verkoop!
Want die betaalde ik tenslotte ook mee... :evil:

 
Hierbij een link naar een Nederlands-talige handleiding van Acer hoe het werkt!

websupport.acer.com.tw/et2/upload/info/362/Acer%20eRecovery%20Management%20Dutch.pdf
 
Denk dat dat voor de tool niet zo heel veel uitmaakt!
 
Hierbij een link naar een Nederlands-talige handleiding van Acer hoe het werkt!

websupport.acer.com.tw/et2/upload/info/362/Acer%20eRecovery%20Management%20Dutch.pdf

Das het leuke eraan, staat er bij mij niet tussen. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan