Recovery DVD Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost53

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Hallo,

Ik ben al een paar dagen bezig met het vinden van informatie en maken van recovery dvd'(s).
Dit is door Acer echt zeer slecht geregeld, maar ja dat is oud nieuws.

Via eRecovery Management heb ik het programma 'Disk met fabrieksstandaarden maken' gebruikt en 3 DVD's gemaakt.
op deze dvd's staan veel mappen en bestanden maar geen van deze kan ik herkennen als een vista recovery DVD.

Wat ik wil is, als er iets met mijn laptop is dat ik dan een dvd heb om de boel weer te installeren (Legitieme Vista zoals hij er nou op staat)

ik vraag me nu dus af of ik wat aan deze dvd's heb. (indien nodig post ik wel screenshots van dvd-mappen)

nog iets : onder op mijn laptop staat een sticker met daarop een Key voor vista.
Kan ik een random Vista dvd pakken en die code invoeren zodat hij Vista installeert onder mijn code?

Zo nee, Kan ik nog iets anders met die code?

ook staan er in totaal 4 partities op de hdd.
1, EISA 13,00GB (Verborgen)
2, EISA 3,54GB (Verborgen)
3, C: Schijf 144,04GB (ACER)
4, D: Schijf 137,50GB (DATA)
Men zegt dat op de EISA partities de recovery bestanden horen te staan maar bij mij zijn ze leeg.:confused:

Ik stel alle hulp zeer op prijs, dus alle adviezen zijn welkom:D

Info van laptop:

Acer Aspire 8930G
Intel Centrino
Windows Vista

Ik geloof dat als je zon legitieme sticker hebt met een code dat je dan ook een kopie mag installeren
Dit weet ik niet zeker
Cheers,
- Wickedd

Dit kan ik zeker niet testen op een andere pc?
omdat er al een vista i geïnstalleerd met die code

Die licentie geld maar voor 1 pc dus mocht je m op 2 proberen ben je sowieso al illegaal bezig en ik geloof dat dat ook niet kan ik haat vista sowieso, pleur die zooi d'raf en gooi XP erop ;D " Refurbish Vista "
Maar je weet ook zeker dat niet een van die 2 partities een soort van recovery partitie is ?
Cheers,
- Wickedd

tja, zeker... internet is ook niet echt te vertrouwen.. maar ik heb het wel een aantal keren gelezen ja.

die D: schijf is trouwens voor backups, dus als ik een backup wil maken komt hij daarin.
nogal verspilde ruimte als je het mij vraagt.

als dat met die code nou werkt dan hoef ik dat gezeur met de recovery disks niet meer te doen.

helaas kan ik het niet testen

Voor zo ver ik weet, mag je met een vista dvd en een jouw geldige key, vista op 1 computer installeren. Dus dan heb je geen recovery meer nodig;)
Overigens, kan je ook recoveren van de recovery partitie van je harde schijf. Deze lijkt in windows verkenner mischien leeg, maar alle mappen zijn verborgen.
Als je tijdens het opstarten ALT-F11 in drukt, kom je er als het goed is in.

ALT F11 werkt bij mij niet :confused:

maar er is niemand die zeker weet dat je de key op elke vista dvd mag gebruiken?

de partities zijn echt leeg, want in schijfbeheer staat dat ze 100% leeg zijn, ik zal wel even een screenshot maken.

aha ALT F10 werkt wel!
dus als je windows op zn **** ligt dan moet je tijdens het opstarten ALT F10 indrukken , dan kom je in een menu en kan je windows herstellen

Laatst bewerkt:
ALT F11 werkt bij mij niet :confused:

maar er is niemand die zeker weet dat je de key op elke vista dvd mag gebruiken?

de partities zijn echt leeg, want in schijfbeheer staat dat ze 100% leeg zijn, ik zal wel even een screenshot maken.

aha ALT F10 werkt wel!
dus als je windows op zn **** ligt dan moet je tijdens het opstarten ALT F10 indrukken , dan kom je in een menu en kan je windows herstellen

oké dan was het dus alt f10
ben cominatie vergeten
omdat mijn recovery partitie verwijderd is gebruik ik het niet meer:o

Beste Joost,
Ik heb precies de zelfde laptop als de jouwe.
alleen ik heb een probleem, ik ben opzoek naar die recovery DVD/CD zodat ik mijn laptop terug ken zetten naar Vista.
Als je hebt zou leuk zijn.

Mvg Heavvyy:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan