Recovery DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjurm

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hallo,

Mijn laptop is de laatste maand ineens best wel erg traag geworden en doet soms nogal gek.
Het is lastig om erachter te komen of dit probleem hardwarematig is of dat er ergens in de software ofzo een fout zit. Ik heb de volgende vragen:

- Ik een System Recovery Media DVD met Windows 7 erbij gekregen. Is dit gewoon een DVD met het hele besturingssysteem?
- Zoja, kan ik hiermee een schone installatie doen van mij Windows 7 om te kijken of mijn pc dan normaler doet?
- Hoe vaak kan ik die DVD gebruiken? Ik wil namelijk, mocht een nieuwe installatie de oplossing zijn, misschien een SSD kopen om daar het besturingssysteem van te draaien en mijn HDD te gebruiken als mijn opslag. Kan ik dan die recovery DVD op de SSD gebruiken voor windows installatie?

Weten jullie hier antwoorden op? Bij voorbaat dank

- ja
- ja
- onbeperkt, alleen Windows activeren zal na een paar keer mogelijk een klein hobbeltje opleveren. Op te lossen door het telefoonnummer te kiezen dat bij activatie wordt weergegeven en op de vraag of jouw windows versie op 1 pc wordt gebruikt, "Ja" te antwoorden.
- m.b.t. het gebruik ervan op een SSD, dát weet ik niet. Ik weet niet in hoeverre de producent van de machine de recovery DVD 'gelinkt' heeft aan (of je de DVD kunt gebruiken op een zelf geplaatste nieuwe hdd)

Komt er geen of een onafdoende antwoord op die vraag, dan zet je de oorspronkelijke hdd weer gewoon terug.

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor snelle reactie.

Ik las op internet ook over de HDD klonen naar SSD. Dus stel dat de windows herinstallatie prima werkt op de HDD, kan ik bij aanschaf van SSD het hele goedje daarheen klonen volgens mij.
Maar dit moet dus wel goed komen met de DVD, nogmaals dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan