recovery foute boel

Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
252
Hallo
Ik zit met een behoorlijk probleem. Ik heb (of had) een computer met windows 10. Nu had mijn zoon er een ander wachtwoord opgezet om bij het opstarten in te loggen. Helaas is hij dat vergeten. Nu had hij een collega die "veel van computers afwist" en die zou dat wel even regelen. Hij startte de computer op met een usb stick waarop volgens hem een recovery programma zou staan Toen ik later nog ven ging kijken zag ik tot mijn grote schrik Windows 7 home premium op het scherm staan, klaar om te installeren. Toen heb ik meteen gezegd dat hij moest stoppen. Ik ben nu wel erg bang dat alles wat er op de computer stond weg is. Indien ja is er dan nog iets aan te doen?? Indien nee, wat zijn dan de mogelijkheden?
Groetjes
Jan
 
Beste Jan,
Het is van belang om te weten of dit een BIOS (Setup) of Administrator (Windows) wachtwoord betreft.

Van te voren zal ik al zeggen dat een eventuele versleuteling van bestanden afhankelijk is van het gebruikte wachtwoord en dat dit dus niet zomaar meer kan worden gereset wanneer de computer met encryptie beveiligd is.

Er zijn verschillende manieren om beide soorten wachtwoorden te wissen. Omdat ik niet weet wat voor Windows 10 zou kunnen werken zult u zelf even moeten zoeken naar "password recovery" en "Windows 10" of in geval van een BIOS wachtwoord, van de computer zelf, naar "password hack" en " BIOS"
 
Hallo Alfred, bedankt voor je snelle reactie. wachtwoord was om in te loggen op de computer bij opstarten. Dus computer aan zetten en dan wachtwoord op scherm ingeven om in te loggen.

IK heb al naar een paar programma's op internet gekeken, maar ben nu toch wel een beetje huiverig om iets te gebruiken.

Groetjes Jan
 
Als het een BIOS wachtwoord is dan kan je ook niet in de Setup komen, door na het aanzetten op Del of F1 te drukken. Het is namelijk nog niet helemaal duidelijk welk wachtwoord het is. Inlog wachtwoorden zijn van Windows en daarvoor zijn er programma's waarmee je kan opstarten (bootbare schijf van maken en dat station vooraan in de opstartvolgorde zetten) en die het registerbestand zo aanpassen dat dit geen wachtwoord meer heeft.

Voor BIOS problemen weet ik een goede pagina http://web.tiscali.it/acorp/?http://web.tiscali.it/acorp/documents/bios_password.htm Soms is het al voldoende om even de BIOS (CMOS) te resetten met de jumper eventjes van twee van de drie pennetjes op de andere twee te zetten of de batterij even weg te halen (daarna altijd eerst Default Values selecteren in de BIOS) of twee contact punten naast de batterij een paar seconden kort te sluiten.

Raadpleeg eventueel de handleiding die bij de computer of het moederbord geleverd wordt of te downloaden is.
 
http://www.lostwindowspassword.com/windows-10/free-windows-10-password-recovery-reset.html

Is een leuke pagina voor vergelijking van dit soort hulpprogrammatjes.

Nee sorry, Windows herinstalleren is niet nodig en geen optie en de door mij gegeven link is toch naar een betaald programma.

Dit tooltje is gratis voor thuisgebruikers:

http://www.lazesoft.com/forgot-windows-admin-password-recovery-freeware.html

Het moet dus geboot worden. Als Windows 10 niet in het menu staat dan kiest u Windows 8.1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hirens Bootcd heeft ook wat tools om de wachtwoorden van windows te resetten en die schijnen gewoon ook met Win10 te werken
 
Hallo Het probleem was niet meer het vergeten wachtwoord, maar de recovery naar windows 7 die in gang was gezet, en die waarschijnlijk alles gewist heeft. Ik heb Ubuntu gedownload, niet geinstalleerd, alleen als probeerversie. Kan nu in ieder geval op mijn computer, maar als ik op een map documenten of afbeeldingen klik: leeg. Ik zal dus waarschijnlijk toch windows 7 moeten installeren, upgrade naar Windows 10, dan een backup van 4 dagen geleden weer terugzetten. Dan nog een verboden toegang bord voor mijn zoon plaatsen. Dus wel wat werk helaas
 
Ik begreep uit dit stukje dat de installatie niet gestart was en je alleen in het scherm stond wat je ziet als je vanaf de installatiecd opstart

Toen ik later nog even ging kijken zag ik tot mijn grote schrik Windows 7 home premium op het scherm staan, klaar om te installeren. Toen heb ik meteen gezegd dat hij moest stoppen...

Overigens hoef je niet eerst windows 7 te installeren en kun je, als er eenmaal windows 10 op je systeem gestaan heeft (legaal geactiveerd dan) direct windows 10 installeren vanaf USB stick of dvd. De iso kun je gewoon bij MIcrosoft downloaden.
 
Maar met herinstallatie van Windows 10 zijn de bestanden op de Windows schijf kwijt he?

U durft de computer niet meer op te starten? Ook ik denk dat u eerst uitdrukkelijk toestemming had moeten geven aan het installatieprogramma, voordat Windows 7 daadwerkelijk geïnstalleerd werd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan