Recovery medion pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

willieth

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2012
Berichten
158
Mijn schoonouders hebben een medion pc (model MT345) met type nr: mt3454405 01 med nl
Nu willen ze die terug gezet hebben naar de fabrieks levering er staat een recovery op.
Er zat een recovery cd bij maar daar staat geen office op wel op de recovery, het schijnt dat je door een toets in te drukken tijdens bios boot je in die recovery komt.
Maar welke toets of is er een andere manier.
 
Wat wil je precies?
De hele pc terugzetten naar de afleveringsstatus, zodat je ook alle programma's terug hebt?

Dan wordt teruggezet naar de afgeveringsstatus en zal je vooral moeten saven wat je wilt bewaren.
Het is zover mij bekend niet mogelijk alleen bepaalde progjes terug te krijgen, maar alles of niks.

Soms wordt extra software op cd/dvd bijgeleverd.
Zie je handleiding.
 
Ben er gisteren geweest F11 schijnt dus te werken maar vraagt om een wachtwoord.
Is er een standaard wachtwoord of kan dat in de bios veranderd worden.
 
je bent niet erg duidelijk met je antwoord en vraag willie

inderdaad gebruik je standaard bij een Pc van medion de functietoets F11

de recoverysoftware stat als het goed si op een aparte partitie op de interne harddisk deze wordt aangesproken door die F11

ook voor zover mij bekend zou je minstens twee dvds moetn hebben waarop het stuurprogramma staat en de drivers en tools ed...
ofdat medion ze altijd zo aanlevert de pcs is mij niet bekend

dat F11 werkt kan ik uit je tekst halen dat de recoverysoftware met een wachtwoord beveiligd is geloof ik niet erg??? als dat wel zo is dan ga maar in de winkel nieuwe software kopen want zelfs een hacker begint er niet meer aan aan zoiets....
wachtwoorden zetten doet medion niet.... en heb je ook geen garantie op...

vertel eerst eens waar dat dat wachtwoord voor is voor die F!! functie??? voor de bios zelf of om in het windowsaccount te komen? zowel bios alsook windowsaccount is te hacken... je recoverysoftware ie heel wat lastiger zo....
 
Er is inderdaad een recovery partitie, ze hebben maar 1 cd met de installatie van XP erop.
Als ik tijdens boot op F11 druk krijg ik de vraag
..... lijkt mij dus duidelijk waar dat password voordient
 
de recovery staat die ook op die cd? of is het een installatiecd met Xp erop?

de recoverpartitie staat op de harddisk meestal onder driveletter D: maar het kan ook een andere driveletterzijn....

met F11 start je die recovery op en heb je als het goed is die cd niet eens nodig !!!!

jij zegt dat je gelijk en wachtwoordscherm voor je neus krijgt vraag is dus en dat vertel je niet duidelijk of je als je boot vanaf die recovery op de hd of vanaf cd dat WW-scherm krijgt?

Ik vind het best vreemd dat je vanaf een recoverycd een wachtwoord moet ingeven dus denk eerder dat je een instaltie cd van XP zelf hebt dus het besturingssysteem XP zelf......
Ook een WW-scherm vanaf de recovery Hd is vreemd zoals ik al typte plaatst Medion geen wachtwoorden op de cds of hd ??
dus graag reply van mensen die ook een medion pc hebben en ooit de recoverey ervan gebruikt hebben wat hun ervaringen zijn.....
hoe dan ook als medion dat toch gedaan zou hebben dan zou dat wachtwoord bekend moetn zijn in de documentatei en of/op de cd ....

is er niks te vinden dan zul je toch een andere xp moeten gaan gebruiken of je zou kunne zoekn naar een werkende
sleutel iets anders zit er niet meer op .....
zoek eens in de data op de cd misschien staat er ergns een tekst bestandje waarin je gegevns staan!!!!
 
Je start de computer op dan druk je op F11 en dan vraagt ie om een password. De cd is voor een schone xp sp2 installatie.
Een tweede cd is er niet. Dat de recovery bestanden op een aparte partitie stonden had ik ook gevonden. Maar daar kan je zo dus niets mee.
 
dan zul je met die "schone" cd je pc op nieuw moeten installeren en eventuele drivers die je mist van internet af moeten plukken..... iets anders zit er niet op als je die recovery niet aan de praat kunt krijgen door dat wachtwoord dat je niet hebt ....

gooi alles van je hd af inclusief die recovery en probeer vanaf internet en als XP??? nog updates levert nog een werkende pc te maken.... je schoonouders hadden maar beter op moeten letten is niet jouw probleem nu dus...
.
nog een ding!! heb je eigenlijk wel een productsleutel? van die XP ??
anders zou het best eens kunne dat je die cd oook gelijk kunt dumpen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan