Recovery op nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasakli

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Beste mensen,

Na het constateren van een defect in mijn harddisk moet ik deze vervangen.
Zoals bekend is, is dat de nieuwe harddisk geen OS bevat.

Ik heb destijds een recovery cd gemaakt, maar ik heb de Product-ID nooit genoteerd en ben deze kwijt. De doos waar het op stond heb ik al 3 jaar geleden weggegooid.

Kan ik als ik nu een nieuwe harde schijf koop, extern verbind aan een ander laptop en daarop met de recovery cd de OS installeer op de harde schijf het systeem legitiem werkend krijgen zonder dat ik de product-id heb?

Als dat mogelijk is dan ga ik zo snel mogelijk een nieuw harddisk kopen en de cd gebruiken voor de recovery.

Edit: Nog een klein vraagje. Is het mogelijk om de defecte harddisk als externe opslagmedium te gebruiken zonder enige bootfiles?

Laatst bewerkt:
Lees dit eerst eens rustig door:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/restore-computer-from-system-image-backup#1TC=windows-7
wil je nog meer info vooraf:
https://www.google.nl/search?q=rcov...210&q=recovery+cd+terugzetten+windows&spell=1

ik denk dat als je dezelfde schijf koopt als er in zat je gewoon die kunt inbouwen in je systeem en via de CD de schijf kunt herstellen. Daar heb je geen andere laptop voor nodig, sterker nog.. ik denk dat het niet eens kan als externe schijf op een ander systeem.

Oude schijf: ... echt stuk... dan is ie niet mee bruikbaar....
Heb je alleen maar last van corrupte bestanden.... formatteer dan die schijf.. maar dan hoef je ook geen andere te kopen ..... en kun je de herstel actie ook voor je oude schijf doen.
Ik neem aan dat je een backup van data hebt... anders heb je een ander probleem... of je bent het kwijt omdat de schijf echt stuk is.... of je moet ze nog redden van je corrupte schijf...

Laatst bewerkt:
de recovery cd zou moeten werken. Kun je natuurlijk gewoon uitproberen aangezien je toch een nieuwe blanco schijf hebt.

Als je weer een werkend systeem hebt kun je met bijv. Magical Jellybean Keyfinder de originele Windows licentiecode uitlezen. Dan heb je deze ook weer ter beschikking.

Oke dan zal ik een hdd te kopen en met de recovery disk het systeem installeren. Later kijk ik wel of de oude hdd echt kapot is of corrupt is met een harddisk case.

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan