Recovery partitie heeft perongeluk externe hardeschijf overschreven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauljenzen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Hallo allemaal,

Ik was zojuist bezig om een recovery partitie van mijn windows 8.1 tablet te maken. Deze heb ik opgeslagen op mijn externe 1 TB harde schijf. Ik dacht dat deze erbij zou worden gezet, naast al mijn bestaande bestanden.

ECHTER,

Het enige dat ik nu nog zie is de G: schijf 'HERSTEL'. Deze schijf is 31,9 GB en de herstel bestanden zijn slechts een kleine 300 mb. Al mijn overige bestanden die er op stonden kan ik niet meer vinden. Ook de ruimte die over zou moeten zijn kan ik niet zien?

Iemand een oplossing voor mijn onkunde?

Groeten Paul

Ok, nou, da's ernstig. Schrale troost is dat je niet de enige bent die met het volste vertrouwen in de computerfabrikant op die manier een complete levenskroniek heeft gewist...

Belangrijkste om te beginnen is dat je NIETS meer doet met die schijf! STOP! Computer uitzetten, schijf helemaal afkoppelen, veilig wegzetten!

De enige die in mijn praktijk toch (zo goed als) alles heeft terug kunnen halen, is de EaseUS Data Recovery Wizard. Begin hier met het downloaden van de Free versie, installeer die, & daarme kan je hooguit 2 GB over een periode van 10 dagen terug halen (dacht ik, laatste keer dat ik het gebruikt heb).

Daar doe je dus nog helemaal NIETS mee, alleen opstarten om te kijken hoe het er uit ziet.

Er zit een knop in waarmee je in de gelegenheid word gesteld om de volledige versie aan te schaffen, & die kost ~ 70 Euro, afhankelijk van de dollar-koers. Je kan met iDeal betalen. Het duurt ongeveer 3 dagen voor dat de bank overzee je betaling verwerkt heeft, daarna krijg je een e-mail met de activeringscode.
Als het goed is heb je dan de Gebruiksaanwijzing goed gelezen, & kan je aan de slag. Probeer het eerst even op een paar dummy-bestandjes op een andere schijf die je eerst wist, & daarna terug haalt.

Laat er alsjeblieft geen Recuva etc. op los, zoals anderen vast gaan adviseren, want dat verkleint alleen maar de kans dat je de bestanden terug kan halen. Bovendien werkt dat eigenlijk nooit.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie! Klinkt interessant. Al is het mij 70 euro niet waard, de meest belangrijke bestanden staan gelukkig in de cloud.

Iemand anders nog oplossingen?

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Kijk eerst of de oude partitietabel er nog opstaat en herstel die indien dat zo is.

Je hoeft dus niet de boel te recoveren omdat je de bestanden nog hebt, Recuva zou ik ook niet gebruiken, overigens.
En die Beta TestDisk 7.0 kan ook vanaf een "raw" schijf bestanden lezen en kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan