Recovery schijf ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerri0

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
30
Heey
Dit is het probleem: de computer van me moeder moet helemaal opnieuw geinstalleerd worden en geformateerd worden maar nu heeft ze bij de aanschaf daarvan geen windows cd gekregen, maar ipv een extra harde schijf met daarop recovery data, nu was mijn vraag wat is precies die schijf, waar dient hij voor en hoe gebruik ik hem op daarmee de computer te resetten naar de beginstatus?
alvast bedankt
 
op deze extra harde schijf staan dus de fabrieks instellingen.
Door die te gebruiken gaat alles weer naar de instellingen vanaf het moment dat je de computer voor de eerste keer aanzette.
Voordat je dat gaat doen zou ik er wel voor zorgen dat je alle documenten.foto's en mail plus adressen back-upt. Ook de favorieten van je internet browser even back-uppen.
Dan ook even kijken of er software op staat waar je cd-keys van moet hebben.
Heb je die nog dan is het geen probleem.
Anders zou je die even moeten opzoeken, daar is software voor.
Belarc heet dat, daarmee even alles nakijken en uitprinten.

oja en welk merk computer is het.
meestal kan hier dan wel iemand vertellen hoe je deze harddisk kunt aanspreken om alles opnieuw te gaan installeren.
 
Laatst bewerkt:
het is een HP pavilion, maar het is dus mogelijk? Mooi :D dan ga ik zometeen even back ups maken van dr documenten enz ;) nu alleen nog even hoe?
in ieder geval bedankt voor de snelle reactie
alvast bedankt
 
als je een externe harddisk hebt kun je het daar naar toe kopiëren.
Anders branden op een cd.....
 
de recovery aanspreken is meestal de computer opstarten met de f10 toets ingedrukt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan