Recovery schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jamus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo iedereen !

Een tijdje geleden ben ik problemen beginnen krijgen met bepaalde programma's die niet meer willen opstarten etc.
Ik zou dus graag mijn Vista opnieuw installeren maar wil dus eerst een backup maken van bepaalde games, programma's en bestanden die ik zeker niet kwijt wil of opnieuw wil installeren.
Toen ik mijn PC heb gekocht zag ik al dat er meteen een Recovery schijf was naast mijn harde schijf in "mijn computer".
de vorige keer dat ik Vista opnieuw wou installeren heb ik ook gebruik gemaakt van deze recovery schijf.
Er is echter 1 probleem met deze 'recovery schijf' en dat is dat die schijf maar 30gb kan dragen terwijl ik ongeveer een goeie 100-150gb nodig heb.
Mijn Harde schijf heeft 305gb is het dus niet mogelijk om wat geheugen van mijn harde schijf naar mijn recovery schijf over te plaatsen en dan terug te plaatsen nadat ik Vista opieuw heb geinstalleerd.

Ik heb geprobeerd dit zo goed mogelijk uit te leggen.

Alvast bedankt !
James.

die recovery schijf was standaart zo ingedeeld bij aanschaf ? of kun je die zelf bij werken ?

over het algemeen zij recovery schijven niet aan te passen dus je kunt de nieuwe situatie niet op de recovery schijf zetten

als je zoiets wil kun je beter acronis true image gebruiken of iets dergelijks.

Als je een volledige recovery maakt zet je de pc terug naar de fabrieksinstellingen.
Je hebt meestal ook de mogelijkheid om windows te herstellen dan blijven allle latere geinstalleerde programma's wel behouden.

Ik zal dus verder moeten ingaan op die "acronis true image" aangezien ik al mijn herstelpunten heb verwijderd.
Kunt u alstublieft meer uitleg geven over "acronis true image'?

Herstelpunten hebben niets te maken met een (volledige)systeem recovery.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan