Recovery tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSW

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
47
Hoi,

Ik heb op het moment niet echt een probleem, maar ik vroeg het me af in verband met een opdracht die ik voor mijn werk maak.

Een recovertooltje kan ervoor zorgen dat je data weer terug kunt krijgen. Allemaal heel mooi en aardig, maar wat als je maar 1 schijf (of partitie) hebt?

Zo'n recovertooltje opstarten vanaf diskette is dan wel mogelijk, maar ik neem aan dat tijdens het opstarten van je besturingssysteem er allerlei dingen geschreven worden? En dat schrijven kan toevallig nét over je data heen gaan, die je wilde bewaren.

En vervolgens, mocht je het programma hebben opgestart, dan moet de "gerecoverde" data toch ook weer ergens weggeschreven worden? Kan dat dan op gewoon op die enige partitie of is hier een extern medium aan te raden?

Alvast bedankt he,

Jeroen
 
Voor sommige recoverytools (DOS) moet je je besturingssysteem ook niet opstarten.

Die staan op diskette compleet met DOS, zodat je van daaruit kunt herstellen.

Over het algemeen heeft herstellen van data op de partitie waar windows op draait, weinig effect, aangezien er (bv alleen al voor je wisselbestand) constant op geschreven wordt.

De kans dat je alle data nog kunt herstellen is daar veel kleiner dan bv op een andere partitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan