recovery win7 na dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulSchermer

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Ik probeer mijn Dell laptop (inspiron) te herstellen met via de recovery partitie.
deze zou te benaderen zijn door F8 in te drukken tijdens het opstarten.

Echter, ik heb op een aparte partitie win8.1 gehad. via een dualboot situatie dus.
deze partitie is inmiddels leeg en weer gecombineerd met de win7 partitie.

wanneer ik nu F8 druk voor systeemherstel, blijf ik in een windows 8 achtige omgeving terecht komen, waardoor ik geen windows 7 herstel kan uitvoeren.

kan het zijn dat de installatie van windows 8 de recovery heeft overschreven, of zijn er gewoon dual-boot restjes die ik nog moet verwijderen?

als er een andere manier is om de recovery te benaderen dan hoor ik het graag!

Je hebt geen herstelschijf gemaakt of gekregen? Als je op C: speciaal een partitie hebt aangemaakt voor Win 8 dan heeft die installatie de recovery niet overschreven.
Je moet even uitleggen hoe je precies te werk bent gegaan met het maken van die partitie en het verwijderen daarvan.
Enfin, hier (Eng) vind je wellicht de juiste info omtrent het herstellen van je MBR.

Hallo Mik,

Ik ben begonnen met 1 partitie, C: met daar op windows 7. op een verborgen deel staat de dell recovery.

Vervolgens heb ik een deel afgesplitst om daar windows 10 op te zetten.
later heb ik deze geformatteerd om windows 8 er op te zetten.

daarna heb ik een 3e partitie gemaakt voor documenten.

De windows 8 partitie heb ik vervolgens opnieuw geformatteerd en samengevoegd met windows 7,
nu wil ik de originele windows 7 installatie opnieuw installeren (met de recovery) maar door de windows 8 (of 10?) restanten lijkt dit niet te werken.

Ik ga het proberen met de oplossing die je in de link heb gezet.
alvast bedankt daar voor. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan