Recovery Windows XP SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApacheHunter

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Berichten
45
Ik wilde enkele dagen geleden mijn pc recoveren, maar toen ik de originele recovery-cd wilde gebruiken gaf mijn pc aan dat de versie van windows op de cd ouder is dan de huidige versie en daarom niet zomaar geïnstalleerd kon worden. De windows op de pc is namelijk geüpdate tot SP2. Hoe kan ik de pc nou recoveren, zonder dat SP2 verdwijnt? Ik heb al op internet gezocht maar kom er niet echt wijs uit. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!! :thumb:
 
Even bij het begin beginnen:

Waarom wil je recoveren?
 
Omdat de pc al tijden niet meer fatsoenlijk loopt en hij geïnfecteerd is met een uitermate hardnekkig virus of iets wat erop lijkt, waardoor ik steeds meldingen krijg van één of andere 'anti-virussite' dat mijn pc gescand moet worden en vervolgens probeert men mij een programma aan te smeren.
Maar wat doet het ertoe? Ik wil gewoon weten HOE ik het moet doen.
 
een herinstalatie zou better zijn dan een simpele recovery.
over weeg eens om sp2 in je windows cd te slipstreamen.
 
Volgens mij kun je een "recovery" cd niet slipstreamen.

Als je SP2 deïnstalleerd,zul je de recovery cd weer kunnen gebruiken volgens mij.
hij geïnfecteerd is met een uitermate hardnekkig virus of iets wat erop lijkt, waardoor ik steeds meldingen krijg van één of andere 'anti-virussite' dat mijn pc gescand moet worden en vervolgens probeert men mij een programma aan te smeren.
Waarschijnlijk heb je helemaal geen virus,maar is dit reclame via de messenger.

Kun je met dit proggie uitzetten.

http://www.grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Omdat de pc al tijden niet meer fatsoenlijk loopt
Dit is nogal een vage omschrijving om daar een kant en klare oplossing voor te geven :confused:
Maar wat doet het ertoe?
Men vraagt gewoon om meer info om je beter te kunnen helpen,je komt nogal agressief of op z'n minst erg ongeduldig over,vindt je zelf ook niet?

Greetz
 
Sorry als ik zo overkom. Ik bedoel het in ieder geval NIET verkeerd! Ik ben gewoon al een hele tijd bezig met die pc en ik begin er gestoord van te worden en dit is zo'n beetje nog het enige dat ik kan doen, volgens mij. Sorry als ik 'agressief' overkom. Hoewel dat ongeduldige stiekem misschien toch een beetje kan kloppen :p
 
Als je opnieuw wilt installeren kun je ook met een windows 98 opstartflop opstarten, dan fdisk gebruiken om de non dos partitie te verwijderen, een nieuwe FAT32 partitie aanmaken, afsluiten en met die XP cd opstarten, dan kun je die weer gebruiken om er windows op te zetten, daarna dien je weer SP2 en alle updates binnen te hengelen en te installeren.

De link van mij over de uitleg over die SP2 slipstreamen zal dan ook wel te moeilijk zijn geweest om uit te voeren anders had je die wel gevolgd.:shocked:
 
Ik had die link te laat gezien. Zag hem pas nadat ik dat bericht had geplaatst :(
Ik denk dat ik me dat komend weekend eens ga uitvogelen!
Bedankt in ieder geval!
 
Als je opnieuw wilt installeren kun je ook met een windows 98 opstartflop opstarten, dan fdisk gebruiken om de non dos partitie te verwijderen, een nieuwe FAT32 partitie aanmaken, afsluiten en met die XP cd opstarten, dan kun je die weer gebruiken om er windows op te zetten,
Is dit nu allemaal echt nodig Lange Pier?SP2 deïnstalleren lijkt mij voldoende :confused:

En de mogelijkheid van een recovery cd slipstreamen,hangt,lijkt mij,af van het feit of de bestanden op de cd\dvd staan,of op de harddisk,of heb ik het hier helemaal bij het verkeerde eind?

Greetz
 
Nee hoor, een echte recovery cd kun je idd niet slipstreamen, maar dan krijg je ook geen melding dat er een SP2 versie op staat, dus ik vermoed dat het een OEM cd is, die je wel kunt slipstreamen.

Maar als je daar van op start en er staat een SP2 op, dan krijg je die melding, dan dien je of die partitie met FDISK om te zetten i.v.m. de schijfletters of een XP SP2 cd te gebruiken.

PS, Die SP2 deïnstalleren kan ook, indien mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, een echte recovery cd kun je idd niet slipstreamen, maar dan krijg je ook geen melding dat er een SP2 versie op staat, dus ik vermoed dat het een OEM cd is, die je wel kunt slipstreamen.
maar toen ik de originele recovery-cd wilde gebruiken gaf mijn pc aan dat de versie van windows op de cd ouder is dan de huidige versie en daarom niet zomaar geïnstalleerd kon worden.
Nou,gezien de quote uit de openings post van ApacheHunter,krijgen we daar hopelijk nog uitsluitsel over.

@Lange Pier
Kan het mogelijk zijn,wanneer de recovery bestanden op de hardeschijf staan,je middels de recovery cd\dvd toch een bestand nodig hebt,wat op de Windows partitie staat,om de recovery in gang te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan