Recovery

• Onderwerp starter Onderwerp starter j-a
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds gister heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem. Omdat mijn pc steeds vastliep en/of ik een blauw scherm kreeg ben ik o.a. gaan scannen met AVG. Ik bleek geen virussen te hebben, maar wel de foutmeldingen (Reading error) op Partition tabel (MBR) en Boot sector of disk C:
Ik heb alles zo eens doorgelezen, maar ben zelf niet zo'n techneut op dat gebied en weet nu niet of de door jullie aangedragen oplossingen ook op mijn probleem van toepassing is.
Ik heb windows 98. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :o

Sinds gister heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem
Waar refereer je nu aan?
Ach, ik zie het. Je bent de topicstarter niet.
Je kunt beter een eigen topic beginnen. Dan val je veel meer op.

Laatst bewerkt:
LOL, nee, ik bedoelde de topicstarter j-a :D
Ik zal daar ook eens kijken!

Elisa zei:
j-a, ben je uit de problemen?
Nee, en sorry voor de late reacties allemaal. Ik heb het op dit moment erg druk met van alles en nog wat dus ik kom er niet aan toe. Over twee weken heb ik gelukkig een week vakantie. Ik zal er dan weer mee aan de slag gaan en moeten.

In ieder geval, bedankt voor alle hulp.

EDIT: Ik moet naar Veilige Modus toe, want ik moet een Word document te pakken zien te krijgen. Alleen lukt dit niet. Als ik op F8 druk krijg ik ineens iets van Hardware toepassingen en krijg ik een blauw scherm te zien met Windows Setup. Ik wil de boel wel opnieuw installeren, maar volgens mij ben ik dan alles kwijt, of niet.

Ik krijg trouwens drie keuzes:
- Windows installeren.
- Windows herstellen.
- De setup 'afbreken'.

Laatst bewerkt:
Je hebt de Windows cd er in daarom lukt het niet.
Als je de veilige modus in wilt moet je normaal opstarten (zonder cd dus) en met korte tusenpozen op de F8-toets drukken.
De rest wijst vanzelf. Je krijgt een simpele uitvoering van Windows te zien. Doet een beetje vreemd aan. Het gaat allemaal wat langzamer maar in pricipe werkt het als de normale modus.

Alleen vraag ik me af of je wel in de veilige modus komt. Het lukte je toch niet om op te starten naar Windows?:shocked:

Ah, oké. Dat scheelt mij heel wat werk aan een werkstuk.

In Veilige Modus ben ik in deze 'periode' al eerder geweest. Dat lukt wel gewoon ja.

Als je in de veilige modus wel kunt komen heeft het met een service te maken die niet draait in de veilige modus.
Heb je al eens bij je beeldschermdriver gekeken in apparaatbeheer en teruggezet naar de vorige driver. Je had tenslotte een Ati---- error.

Elisa zei:
Als je in de veilige modus wel kunt komen heeft het met een service te maken die niet draait in de veilige modus.
Heb je al eens bij je beeldschermdriver gekeken in apparaatbeheer en teruggezet naar de vorige driver. Je had tenslotte een Ati---- error.
Waar staat apparaatbeheer? Ik krijg in de Veilige Modus de oude versie van Configuratiescherm te zien. Hierdoor kan ik het niet vinden denk ik.

Dat met die service komt me overigens wel bekend voor. Ik heb op de vorige pagina ook al eens iets gepost. Iemand gaf me toen opdracht om iets te doen, maar dit slaagde niet omdat een bepaalde service het niet deed.

Start/configuratiescherm/systeembeheer/computerbeheer/apparaatbeheer.

Services kun je controleren --start/uitvoeren/typ services.msc
Klik op de regel dan kun je zien waarvoor ze dienen.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Start/configuratiescherm/systeembeheer/computerbeheer/apparaatbeheer.

Services kun je controleren --start/uitvoeren/typ services.msc
Klik op de regel dan kun je zien waarvoor ze dienen.
Ok'e, en wat moet ik doen als ik daar ben?

Dan ga je naar beeldschermadapters toe. .
Rechtsklikken op je Ati driver, eigenschappen en dan terug naar vorig stuurprogramma. Die optie heb je.

Er is nogal het een en ander door elkaar heen gelopen. Heb je al geprobeerd om te doen wat Lange Pier aangaf? Je had tenslotte problemen met je MBR?

He, vakantie.

Ik ben nu bij beeldschermadapters. En daar zie ik twee dingen staan. Welke moet ik kiezen? Of moet ik misschien beide doen.

Laatst bewerkt:
Je hoort daar in ieder geval geen twee drivers te hebben.
Weet je ook welke videodriver bij je kaart hoort?
Bij die moet je terug naar de vorige driver en de ander verwijder je.
Als je twijfelt verwijder je ze allebei.
En dan moet je met Everest uit zoeken wat je nou werkelijk in huis hebt en daar
de driver bij gaan zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan