recoverycd van VISTA

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2671

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Berichten
3
Beste allen.
Eind orig jaar heb ik als kado een laptop met VISTA als OS er op gekregen.
Hier wat mee gespeelt en uitgetest:rolleyes:
Nu wilde ik gisteren een volledig nieuwe installatie doen met de bijgeleverde RECOVERY CD.
De laptop(TOSHIBA SATELLITE L40) pakt vreemd genoeg deze cd niet:shocked:
Een hoop lawaai en getik, maar geen 'leesgeluiden' vanuit de cdrom-speler.
Deze cd in de cd-speler van mijn PC gedaan en die leest het wel, ook een andere PC in huis lees de RECOVERY CD.

Toen TOSHIBA opgebeld, en uitgelegd wat het probleem was en wat ik al allemaal had gedaan(volgens het boekje en logisch verstand met F12 opgestart).
20minuten met die man aan de lijn gezeten, die me overigens telkens hetzelfde liet doen, terwijl ik zei dat ie de cd niet leest), kwamen we ook niet verder dan dat de man 'de schuld gaf' aan op de laptop geïnstalleerde software dat daarom de cd-speler(die het overigens met alle andere cd's/DVD's prima werkt) en adviseerde mij om maar naar het verkooppunt te gaan waar de laptop gekocht is:shocked:

Ondertussen heb ik een IMAGE gemaakt van de CD(die overigens 6.15(ongeveer)Gb groot is, dus kopiëren lukt niet, althans niet op een gewone DVD/CD)), omdat ik dacht dat ik misschien vanuit daar wel op kon starten(ben er alleen nog niet uit hoe....daemontools oid???))
Ik probeerde vanuit e aangemaakte map een BOOT te doen, maar deze geeft aan dat ik niet kan opstarten vanaf cd-rom met foutcode: 1)

Kan iemand me adviseren wat ik nu het beste kan doen??


Alvast hartelijk dank, en als er nog vragen zijn, hoor ik ze graag.:thumb:



Peter
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Andere dvd's doen het gewoon in de dvd speler van de Toshiba?

Modag
 
Goedemorgen,

Andere dvd's doen het gewoon in de dvd speler van de Toshiba?

Modag

Ja, dat had ik al aangegeven in mijn openingstopic:D
Alle andere DVD's en CD's doen het gewoon, hij heeft echt allenig problemen met de recoveryCD 1/2...deel 2/2 kan ie wel lezen, maar daar heb ik niets aan, je hebt immers eerst deel 1/2 nodig.

Het is echt een vreemd probleem, want de recoveryCD 'speelt' wel af op 2 andere CD/DVD-spelers van PC's in huis.
 
Laatst bewerkt:
Valt me een beetje tegen van de tips hier, dus ben er zelf maar achteraan gegaan.:shocked:

Ik ben naar het verkooppunt gegaan en vreemd genoeg(kwamen we per toeval achter!), werkte opstarten ZONDER stroomkabel, dus op de accu, wel!!??!!??(BIOS stond al ingesteld om als eerste op te starten vanaf CDrom, dus dat was al goed)
Ik kreeg toen gewoon op het scherm te zien dat ik VISTA opnieuw kon installeren:thumb:


Vreemd maar waar :cool:
 
hoi,

fijn dat het opgelost is maar ik zou het "stroomkabelverhaal" toch nog eens uitleggen aan Toshiba uit nieuwsgierigheid of posten in een topic aldaar. Blijft vaag......

Grtz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan