recoverydisk Acer Aspire 7540G Windows 7 geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wandolala

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Ik wil de oude laptop van mijn man verkopen en daarom met de recoverydisk Windows 7 opnieuw installeren.
Ik heb in het verleden keurig een recoverydisk gemaakt en die werkte prima.
Nu heb ik na de laatste herinstallatie met de recoverydisk (ca 3 jaar geleden) de DVD-brander/speler vervangen omdat die defect was en de BIOS
ge-update van versie 1.07 naar 1.11

Nu geeft de herinstallatie van Windows 7 problemen. Na de derde recoverydisk geeft hij een foutmelding. Ook na herstart gaat de installatie niet verder.

Kan de veranderde DVD-speler en/of de BIOS de oorzaak zijn?
Wie heeft een oplossing?:rolleyes:

Heeft de laptop geen ingebouwde herstel functie.
Kijk eens in de handleiding of er geen toetscombinatie is om windows te herstellen naar fabrieksinstellingen.

Jazeker de laptop kan zich herstellen door de ALT GR + F10 toetsencombi bij de opstart. Daarna krijg ik de volgende melding:

Het Acer Recovery management versie 7.5.1.3 wordt dan opgestart

Vervolgens krijg ik tijdens de herinstallatie van Windows 7 de volgende melding:

"Uw computer is onverwachts opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgetreden. De installatie kan niet doorgaan.
Klik op OK om opnieuw op te starten en start vervolgens de Windows installatie opnieuw als u Windows wil installeren."

En daar blijft de laptop in hangen bij elke herstart.

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost.
Eerst geprobeerd om andere Windows 7 te installeren op de C: schijf. Dit lukte in eerste instantie wel totdat de melding kwam dat Windows geen drivers kon vinden.
Bij herstart kwam ik steeds in de Windows herstelmodus. In veilig modus opstarten lukte ook niet.
Ik heb toen uit pure wanhoop gedacht: "Gewoon weer ALT+F10 indrukken".
Tot mijn stomme verbazing werden de fabriekinstellingen teruggezet.
Ik vermoed dat de BMR was beschadigd en dat de Windows 7 DVD de BMR heeft hersteld, waardoor het Recovery Management de laptop kon herstellen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken BluRay.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan