RECYCLER malware infection

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvp

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
33
hallo allemaal

ik ben dus namelijk geinfecteerd met recycler virus worm achtig ambetand ding :evil: (sorry efjes mijn emoties uiten :D)

dus ik ben er aangeraakt door mijn zus haar pc, ze download met limewire (khad haar verwittigd maar kwist nie dat mijn pc daardoor ging besmet geraken :shocked:)

dus:

symptonen: opent poorten, copieerd een bestandsmap naar een map.exe en zet de originele map 'onzichtbaar' de worm bevindt zich dan in de gekopieerde map denkik?

=> kheb hit man pro gescant hij had hem gevonden en kheb hem dan verwijderd maar:

1.
als ik met windows defender naar costum scan ga dan klik ik op C:/ en zo en dan zie ik tussen die mappen daar tussen program files, documents and settings, windows, driver, ... ook nog 'RECYCLER' staan :(
maar als ik gwn naar 'deze computer' > 'c schijf' dan zie ik dat niet, ook niet bij onzichtbare mappen :confused:

2.
de worm zit wel nog in mijn Externe harde schijf; ik koppelde hem direct af nadat ik doorhad dat hij er op zat maar hoe kan ik dat nu behandelen zonder mijn pc te infecteren?



grts mathieu

alvast bedankt
 
  1. RECYCLER heb ik ook op elke schijf staan, dat is de prullenbak van Windows.
    Normaal gesproken zie je deze map niet in Windows verkenner, maar wanneer je ervoor kiest om beveiligde besturingssysteembestanden niet te verbergen (Extra > Mapopties> Weergave) dan zul je de map RECYCLER gewoon zien in Windows verkenner.
  2. Schakel Autorun uit op de pc. Installeer een goede realtime anti-virus en sluit daarna die harde schijf pas aan. Dan de externe harde schijf scannen met je anti-virus en liefst ook je systeem en externe harde schijf scannen met nog met wat andere online virusscanners.
 
  1. RECYCLER heb ik ook op elke schijf staan, dat is de prullenbak van Windows.
    Normaal gesproken zie je deze map niet in Windows verkenner, maar wanneer je ervoor kiest om beveiligde besturingssysteembestanden niet te verbergen (Extra > Mapopties> Weergave) dan zul je de map RECYCLER gewoon zien in Windows verkenner.
  2. Schakel Autorun uit op de pc. Installeer een goede realtime anti-virus en sluit daarna die harde schijf pas aan. Dan de externe harde schijf scannen met je anti-virus en liefst ook je systeem en externe harde schijf scannen met nog met wat andere online virusscanners.

dus recycler is mijn prullenbak, goed dan heeft mijn zus gelukkig de virus niet. :D
en autorun dat is een bestandje dat op mijn pc staat van de virus? want dan vind ik dat nie :(
het kan natuurlijk op mijn hd staan. en real time virusscan wat is dat?

grts en bedankt
 
AutoRun is een functie in Windows waarmee bestanden op bijvoorbeeld een cd, usb-stick of externe harde schijf worden gestart zodra de cd, usb-stick of externe schijf wordt aangesloten op het systeem.

Wat er precies wordt gestart staat dan beschreven in een autorun.inf bestand op de cd, usb-stick of externe schijf. Zo'n autorun.inf bestand kan ook verborgen zijn.

Wanneer je eerst de Shift-toets indrukt, en ingedrukt houdt terwijl je een cd, usb-stick of externe schijf aansluit dan zal de AutoRun niet worden uitgevoerd. Houdt de Shift-toets dan zeker nog een seconde of 15 ingedrukt na het aansluiten van een usb-stick, externe schijf of het laden van een cd.

Realtime virusscanner is gewoon een anti-virus programma dat constant actief is.
 
AutoRun is een functie in Windows waarmee bestanden op bijvoorbeeld een cd, usb-stick of externe harde schijf worden gestart zodra de cd, usb-stick of externe schijf wordt aangesloten op het systeem.

Wat er precies wordt gestart staat dan beschreven in een autorun.inf bestand op de cd, usb-stick of externe schijf. Zo'n autorun.inf bestand kan ook verborgen zijn.

Wanneer je eerst de Shift-toets indrukt, en ingedrukt houdt terwijl je een cd, usb-stick of externe schijf aansluit dan zal de AutoRun niet worden uitgevoerd. Houdt de Shift-toets dan zeker nog een seconde of 15 ingedrukt na het aansluiten van een usb-stick, externe schijf of het laden van een cd.

Realtime virusscanner is gewoon een anti-virus programma dat constant actief is.

bedankt, maar het is gelukt met die 'SHIFT-truc' maar het probleem is dat ik de mappen die hij gekopieerd heeft en een toepassing van gemaakt heeft gwn niet kan verwijderen? :/ stom, is er een andere mogelijkheid of moet ik de schijf formatteren? => is dat makkelijk?

btw ik denk wel dat de worm van mijn eigenlaptop weg is ik vind nergens nog zaken die gekopieerd zijn of programmas die zichzelf openen (internet explorer, deed dat :s ) nu niet meer dus dat is goed, hitman Pro vindt nergens nog iets en avg ook niet, windows defender ook niet dus ik denk dat dat goed is. maar Ik denk dat ik mij eens McAfee ga aanschaffen.

dus hoe kan ik nu nog die worm uit mijn HD halen zonder hem te moeten formatteren?

grts
 
De HD scannen met zoveel mogelijk goede scanners.
Als die niets vinden is de HD wel vrij van malware.

Enkele online scanners:

a-squared
ESET/NOD32
Kaspersky


Je kunt a-squared Free installeren. Dit is een gratis anti-malware scanner met een dubbele scan-engine.
Kun je gewoon gebruiken in combinatie met een andere anti-virus als McAfee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan