RECYCLER map virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaDennis

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Hallo,

Een vriend van mij heeft iets van een virus. Bij het begin beginnen... We halen de E schijf (met belangrijke data) eruit, formateren de andere hardeschijf (met partities C en D), installeren Windows XP opnieuw. Dit gaat allemaal perfect en geen problemen. Zodra we zijn E schijf er weer bij hangen tho, krijgen we deze error. Dit gebeurde al voor de herinstallatie van windows (wat dus ook de rede was voor herinstallatie). Nu is windows onderhand 2 keer opnieuw geinstalleerd en blijft het probleem aanwezig. Elke andere datadrager die je er dan bij hangt (zij het een andere hardeschijf, zij het een USB stick) heeft gelijk het zelfde probleem. Op de geinfecteerde schijven verschijnt nu ook telkens een RECYCLER map, met hij zegt, niks erin. Ook werken de meeste virusscanners niet meer (Spybot S&D, Adaware, Kaspersky etc). Het installeren ervan gaat meestal nog wel (ook al is de website van Spybot dan ineens niet meer toegankelijk), maar zodra je het programma start gebeurt er niks.

Ik heb op het moment Kaspersky hier (volledig geupdatet) draaien, heb deze gelijk na de laatste herinstallatie geinstalleerd, maar hij vindt geen virussen oid op de geinfecteerde schijven.

Bij deze dus een radeloze kreet om hulp!

Bij voorbaat dank,

Dennis.

Bij deze gelijk het antwoord. Ik was leuk even via cmd alle bestanden op de schijf aan het langs gaan, tot ik autorun.inf tegen kwam. Deze opende ik, en zag daarin een stuk bekende text voorkomen, namelijk dat S-nummer uit de error.

Ik ben daarna in veilige modus gegaan, en via cmd dat autorun.inf bestand aangepast met 'attrib -h -r -s autorun.inf' om hem daarna te kunnen verwijderen met 'del autorun.inf'. Heb toen opnieuw opgestart en alles werkt weer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan