Red Cross Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

afghano

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Hallo allemaal,

ik ben bang dat mijn pc geinfecteerd is door een virus =(
Ik zat op youtube totdat ik een fake Fake Microsoft Security Essentials Alert kreeg. Er stond unknown trojan gevonden bla bla. Ik heb helemaal geen security essentials geinstaleert op mijn pc en heb het dan ook meteen weggeklinkt, maar toen kwam het venster opnieuw. Mijn antivirus programma werd ook een beetje gek.

Ben ik meteen naar taakbeheer geweest en zag dat hxae.exe draaide. Ik ken dat programma niet en heb 'm dan ook meteen beëindigd. Mijn antivirus programma werd rustiger en ik kreeg geen fake security berichten meer. Ik zocht op google naar hxae.exe en kon niks vinden. Heb toen maar systeemconfiguratie opgestart en zag dat daar av software © stond bij automatisch opstarten met windows. Ik keek naar debron en zag dat het bij TEMP (appdata) stond. Heb het programma meteen verwijderd (mijn antivirus detecteerde hem niet eens?).

Volgens mij heb ik het virus/malware nu verwijderd, maar ben er niet zo zeker van. Op internet vond ik wat over Red Cross Antivirus, zo heet het virus.
bron: http://www.spywares-remove.com/remove-fake-microsoft-security-essentials-alert-fake-microsoft-security-essentials-alert-removal-tutorial

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan