Red Mijn Administrator!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonardboth

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
hallo,

ik eb windows xp eb ik eb laatst mijn administratoraccount per ongeluk omgezet in een account met beperkte rechten via control userpasswords2. Opzich nog geen ramp, maar ik heb administratorrechten nodig om sommige progamma's en game's te installeren.
Als ik dan wil inloggen als Administrator, word een wachtwoord gevraagd, maar ik heb nooit een wachtwoord opgegeven. Op internet las ik al dat standaard geen wachtwoord op een Administrator stond, maar nu dus wel... Ik zou dit probleem graag opgelost zien, zodat ik mijn programma's weer gewoon kan installeren. Alvast bedankt

Hey,

heeft jouw account administrative rechten? Of misschien een andere?
Zo ja, dan kun jij die rechten daarmee gewoon terug zetten.

Zo nee, dan weet ik het niet :confused:
Je zou dan kunnen proberen met hirens boot cd of zo. Misschien ERD commander.
Daar kun je het wachtwoord resetten van de administrator account.
Misschien zijn dan de rechten ook gereset.

In ieder geval, succes ermee.

Gr,
Mathijs

jah dat erd commander lijkt me wel wat, ik gebruik trws xp home.
maarre, wat is erd eigenlijk en hoe gebruik je het. Wel bedankt voor jullie snelle reageren

Als je XP Home hebt, moet je even opstarten in de veilige modus. (F8 indrukken voor het Windows startscherm). Dan word je automatisch ingelogd op de Administratoraccount, mits daar géén wachtwoord op staat.

okeej, maar dat is dus juist het probleem: er staat een wachtwoord op maar ik zal dus egt niet weten wat dat wachtwoord is.

Aan een administrator zonder administrative rechten heeft windows niks aan voor een installatie.
Dat venster komt terug, omdat de admin geen rechten heeft. Maar als jij geen wachtwoord hebt ik gesteld, staat er ook echt geen op.

En ERD commander is een cd dat van winternals is. Hier mee kun je een windows omgeving starten en zo administrative taken uitvoeren. Dit is helaas niet gratis, maar hirens boot cd wel. Ik denk dat je het daarmee moet proberen. Ik weet alleen niet waar je die kan downloaden.

Gr,
Mathijs

owkeej, dan ga ik wel even op google zoeken ofso:P heej, bedankt he:thumb:egt toff:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan