Bart is alleen een manier om een zelfopstartbare schijf voor hulpprogramma's te maken.
Voor een herstel cd zul je een geschikt en werkend programma moeten vinden. Belangrijk is dat het bij jou werkt. Dat is namelijk lang niet altijd zo. Een bootmenu voor meerdere besturingssystemen kan het moeilijker maken. In een ander post schreef ik je toevallig net dat DriveImage XML (als gratis versie te downloaden) misschien iets voor je is. Voor deze moet je het programma wel draaien voor het terugzetten, dus even mee kopiëren of apart bewaren. Het is wel portable denk ik. Je kunt het downloaden van:
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
Ik hoop dat je de gelegenheid hebt om het uit te proberen.
Op de herstel cd staat dan het bestand met de partitie of backup en het programma, dat is niet een schijf die opstart en alle bestanden terug zet wanneer de computer uit blijft. Je hebt Windows erbij nodig. Voor het maken van constante aantekeningen over veranderingen is het programma Rollback Rx Pro 8.1.0.2693111823 heel handig. Dan krijg je een klein backup bestand in een partitie wanneer je weinig veranderd. Terugzetten is dan ook een kwestie van minuten. Voor het starten van Windows komt er standaard heel kort de vraag of je het systeem terug wilt zetten in de originele staat. Dit wordt gebruikt in openbare gelegenheden zoals internetcafés, bibliotheken en scholen. Je zou in principe virussen op zo een computer kunnen loslaten. Nadeel is wel dat er altijd één verplicht herstelpunt is, die bij aanvang, en je niet gemakkelijk meer kunt defragmenteren. Er zijn trouwens ook systeemkaarten te koop die het zelfde doen.