Redelijk nieuw systeem faalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
M'n systeem is nog niet zo oud (circa half jaar) maar ik heb nu al vaak last van BSOD's. Laatst weer een reeks, met de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Toen maar een random geheugenstick eruit gehaald, en opnieuw geprobeert en toen hield ie er meteen mee op, voor een maandje dan. Want vanochtend wilde de pc niet opstarten, m'n beeldscherm geeft 'no signal' aan, de ventilator van de videokaart draait ineens op 100% en op het ledschermpje dat vastzit aan het moederbord loopt ie vast bij 'DET DRAM'. Betekent dat dat er weer een geheugenstick het heeft begeven, of zit het probleem bij het moederbord?

Hoi,
als je nu eens aangeeft over welk systeem (pc/laptop en welk besturingssysteem) je het hebt dan kun je mss een zinnig antwoord verwachten.

ASUS Striker formula
Intel Core 2 Quad Q9400
3 x 1gb Corsair XMS2 , 1 x 2gb Corsair XMS2
Sapphire Radeon HD4870
OCZ ModXtreme pro
Western digital 500gb

probeer eens of het werkt met een stickje en wissel ze dan om tot je de foutieve hebt gevonden. het kan best eens zo zijn dat er weer eentje is beschadigd.

Hmm ik zal eens kijken. Maar het zou toch raar zijn? Ik bedoel Corsair is een goed merk, en ik heb er verder niks mee gedaan ofzo.

Als syteem half jaartje is lijkt me een garantie-claim toch ook wel op zijn plaats.

Ik heb de onderdelen bij azerty gekocht (behalve de videokaart, die had ik nog), en uiteindelijk door hen in elkaar laten zetten (nadat ik het zelf eerst had geprobeerd, daarna kennelijk teveel raisers had gebruikt en het moederbord gesloopt en een nieuwe vergoed kreeg lol). Ik moet trouwens wel de papieren erbij halen, ik weet niet precies hoe lang geleden ik het heb aangeschaft.

Ok kleine update. Na een paar dagen er niet aan gezeten te hebben, probeerde ik het nog een keer. Nu komt hij wel voorbij DET DRAM, al duurt het wel een tijdje, maar blijft ie steken bij VGA BIOS. Enig idee? :(

Updateje:

Ik heb mijn ouders kunnen overtuigen dat ik nieuwe onderdelen mag kopen (zo'n beetje alles, behalve hdd, dvd writer). Stel, ik ga met m'n pc naar azerty, en ik laat ze het testen en kijken wat er defect is. Denk je dat ik dan geld terug kan krijgen voor die defecte onderdelen? Alles valt nog binnen de garantietermijn.

Hoi...

In eerste instantie zullen ze het kapotte onderdeel vervangen of iets gelijkswaardig aanbieden.Mocht er idd iets kapot zijn dan zou je altijd met hun in overleg kunnen gaan dat je wilt upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan