Redelijke Game-PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphateamface

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hoi,

Ik wil mijn pc upgraden zodat ik games kan spelen (bijv. COD4 op low-medium, en rainbow six vegas)

dit is mijn pc

Compaq Presario

AMD Athlon 64
Processor 3000+
512MB (binnekort 2GB)
200GB vaste schijf
(7200-rpm)

Game Advisor:

Processor: AMD Athlon(tm) 64 2009MHz
Graphics Card: ATI RADEON 9200 PRO <---ATI HD2600 XT
Memory: 512MB <-- wordt 2GB
Free Disk Space: 174.77GB
Optical Drive: DVD
Operating System: Microsoft Windows XP

Vraag, heb ik een nieuwe processor/koeling/voeding nodig als ik dit doe?

Ah juist, weet iemand misschien ook waar ik een topic kan maken voor drivers? Want ik heb ze nodig :confused:

Vraag, heb ik een nieuwe processor/koeling/voeding nodig als ik dit doe?
Dat kunnen we alleen vertellen als we weten hoeveel Watt je voeding nu is.

waar ik een topic kan maken voor drivers
Welke drivers, waarvoor? Moederbord drivers => naar de moederbord sectie. Videokaart drivers => naar de grafische kaart sectie! Etc.

Ron

als je gewoon het type door geeft van je pc of naam en type van je moederbord komen we,
al een heel eind.

Hoe ik de info van me voeding verzamel weet ik niet precies, dit is de naam van het moederbord

Moederbordnaam Asus K8S-LA

Compaq Presario

Laatst bewerkt:
Voor de specificaties van je voeding moet je helaas je kast openmaken. :(

250 Watt maximaal, da's niet veel:(
Ik zou er zeker 400 Watt inzetten met die grafische kaart en dat extra geheugen:)

Ron

Bedoel je boven de 400, of rond de 400W want ik wil niet dat als ik straks een 400W heb dat ie oververhit raakt =\

400 watt is genoeg voor videokaarten als de HD3850 en 8600GT, maar als je wat zwaarder wilt, moet je richting de 500 watt gaan. :)

Bedoel je boven de 400, of rond de 400W want ik wil niet dat als ik straks een 400W heb dat ie oververhit raakt =\

Nouja, oververhit raken gebeurt echt niet als de voeding te zwak is, dan schakelt hij alleen uit. Een 360 Watter van Zalman is ruim voldoende voor je systeem en betaalbaar: http://tweakers.net/pricewatch/139439/zalman-zm360b-aps-360w-(atx12v-22).html

Niet luisteren naar mensen die zeggen dat je minimaal 500 Watt nodig hebt, dat is complete onzin (tenzij je SLI gaat draaien, en meer van die ongein, maar dat doe je niet).

Voeding is voor the stroom toch? Heb je met die videokaart en de intern geheugen geen extra koelers nodig?

Voeding is voor the stroom toch? Heb je met die videokaart en de intern geheugen geen extra koelers nodig?

Klopt, de voeding zorgt ervoor dat alle componenten van de pc voldoende stroom krijgen.
De videokaart heeft altijd een eigen koeler, en geheugen hoeft niet apart gekoeld te worden, als de airflow (luchtstroom) door de kast goed is. Als de airflow in orde is, komt er vanzelf koele lucht langs het geheugen. :)

En denken jullie dat het nog wel verstandig om onderdelen zoals een videokaart te kopen met AGP, want ik kan ze niet in nieuwere pcs stoppen

En denken jullie dat het nog wel verstandig om onderdelen zoals een videokaart te kopen met AGP, want ik kan ze niet in nieuwere pcs stoppen

Een videokaart met AGP moet je niet meer kopen, behalve als je zo'n budget hebt, dat je geen geld hebt voor een nieuw moederbord. Maar anders moet je niet voor AGP gaan, gewoon PCI-Express.:)

PCI zit niet in mijn moederbord, en ieder zegt dat het lastig is als ik mijn moederbord vervang (dit wil ik eigelijk wel)

PCI zit niet in mijn moederbord, en ieder zegt dat het lastig is als ik mijn moederbord vervang (dit wil ik eigelijk wel)

Waarom zou dat lastig zijn?

1. Je haalt eerst alles lost wat op het moederbord vast zit.
2. Je haalt de schroefjes eruit (meestal een stuk of 6 verspreid over de rand)
3. Je tilt dat ding omhoog en hij is eruit...
4. Monteren doe je precies andersom dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan