redirect mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcg123

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Berichten
87
Hoihoi,

Ik heb het halve internet al afgespit maar ik vind nergens een goed antwoord op mijn vraag...

Ik heb een active directory opgezet in vmware met een 2003 server en xp client. nu wil ik wanneer iemand zich aanmeld op het domein op de client dat zijn documenten folder niet op de client zelf staat maar op de server, ik heb al bij de group policys zitten kijken maar wat moet ik intikken.

ik stel hem in als Basic, redirect everyones folder to the same location. is dit goed? of moet ik hem als advanced instellen? ik wil namelijk niet dat iedereen zijn documenten zich in dezelfde map bevinden.

dan heb ik geselecteerd, "create a folder for each user under the root path" en heb als root path "\\test\users\%username%\"

de server heet test, gedeelde map heet users en %username% moet ook goed zijn volgens mij, ik heb enkel nog geen mappen gemaakt in "users", moet dit wel?

Als ik dit vervolgens toepas geeft de server de volgende melding: "the specified target location is not valid"


Weet iemand wat ik fout doe?

alvast veel dank :thumb:
 
Oke ik heb hem inmiddels aan de praat, maar, wanneer ik nu aanmeld synchroniseert hij die map telkens, en als ik me afmeld komt er weer een melding dat het synchroniseren in voltooid, maar ik wil helemaal niet dat hij synchroniseert, maar dat de map alleen op de server staat en nergens anders.

iemand die hier een oplossing voor heeft?
 
Ik wil me ook aanmelden voor dit:)

bij mij worden ze al helemaal niet opgeslagen op server alleen lokaal
 
Hoi,

De makelijkste manier om dit te doen is om bij het user object in de Active Directory de home directory in te vullen naar een share die aanwezig is op je server b.v.: \\server01.domein.local\home$ bij de home directory van de user object kies je de drive letter die gebruikt moet worden voor de home directory bv H: en bij het pad vul je in \\server01.domein.local\home$\%username%.

Als je nu in logt als een gebruiker op je XP machine zul je zien dat er een mapping is naar het pad \\server01.domein.local\home$\gebruiker. Om de documenten om te leiden naar deze locatie maak je een policy aan op de OU waarin de gebruikers staan binnen de Active Directory. In deze policy ga je naar: User Configuration, Windows Settings, Folder Redirection, en vraag je de eigenschappen op van My Documents. Op het tabblad Target selecteer je "Basic - Redirect everyone's folder to the same location" en bij Target Folder location selecteer je Redirect to the user's home folder.

Het synchroniseren heeft te maken met Offline Files and Folders, ook dit kun je in een policy configureren. Deze policy staat onder User Configuration, Administrative Templates, Network, Offline Files.
 
Geweldig jouw oplossing werkt helemaal :D:thumb:

nu ook geen last meer van die synchronisatie, hij werkt perfect nu

maar nu moet ik dus wel voor iedere gebruiker apart een map selecteren wat hun home directory is, wanneer ik 50 gebruikers moet maken bijvoorbeeld is dat wel erg onhandig volgens mij
 
Oja gewoon allemaal selecteren en dan heb je ze meteen allemaal :) bedankt voor je goede oplossing :):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan