Redirected matrixprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
391
Hallo allemaal ,ik gebruik een remote desktop albeide met windows7,client & server.
ik heb een matrixprinter aangesloten op de client,ik zie hem staan op de server als redirected printer,maar ik kan niks afprinten.
Weet misschien iemand een oplossing?
alvast bedankt
 
Wat bedoel je hier?
Ik neem aan dat als jij schrijft dat je niets kunt afprinten dat de printer voor jou lokaal staat, oftewel dat jij vanuit jouw RDP sessie op jouw lokaal aangesloten matrixprinter niet kunt printen.
Dus dat je niet probeert te printen op een redirected printer van iemand anders

Verder kan ik niet (met zekerheid) uit je verhaal halen of de ene W7 computer met de andere verbindt of dat er 2 W7 computers zijn die verbinden met een (terminal-)server.
Indien (toch) RDP met een server: Werkt geen enkele redirected printer daar of alleen die matrixprinter? En verschijnt er een foutmelding?
Indien een domeincontroller die (tegen het advies en melding van MS in) ook de Terminal Server rol heeft gekregen, dan zou dit artikel je mogelijk kunnen helpen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dank dnties voor jou reactie,ik gebruik idd remote desktop en ik probbeer af te printen met de matrixprinter die aangesloten is met mijn lokaal pc.
ik krijg geen foutmelding maar er wordt ook niks afgeprint
 
Dus een RDP verbinding vanaf een W7 computer naar een Terminal Server?
Kijk eens na of op de Terminal Server wel een compatible printerdriver is geïnstalleerd.
Kijk (bijv.) op de (W2008 of W2012) Terminal Server via [Windows-toets]r toetscombinatie -> printui /s -> tabblad Stuurprogramma's.
Kijk daar ook na of x86 én x64 versies van het stuurprogramma aanwezig zijn. In ieder geval moet een versie aanwezig zijn die compatible is met de client, dus x86 client betekent x86 printerdriver benodigd etc.

Staat de printer gewoon in de Terminal Server als "redirected" (automatisch aangemaakt), kijk dan ook eens in de "Eigenschappen van printer" van die printer in tabblad Geavanceerd naar de gebruikte printerdriver vanuit de TS.

PS: Ik ga ervan uit dat printer vanuit de W7 computer zélf prima werkt, incl. test-pagina's vanuit Windows etc.

Tijs.
 
Geavanceerd naar de gebruikte printerdriver vanuit de TS. staat in het grijs kan niks installeren helaas
 
Ok, dus de printerdriver op de TS komt (qua naam) precies overeen met die op je lokale computer?
Kijk ook in het tabblad Poorten in de eigenschappen van de TS printer. Welke poort staat daar gekoppeld? TS00x?
Komt er niets in de wachtrij op de TS als er wat naar die matrixprinter wordt geprint vanaf de TS?

Tijs.
 
Normaal gesproken werkt de Remote Desktop Easy Print goed, maar blijkbaar in jouw geval niet.
Kun je met de beheerder van de TS afspreken/regelen dat hij de printerdriver(s) van de matrixprinter installeert op de TS én dat hij (via groepsbeleid/group policy) ervoor zorgt dat, voor jou alleen, als standaardinstelling NIET de Remote Desktop Easy Print wordt gebruikt maar lokaal geïnstalleerde printerdrivers?

Meer tips zie ik van hieruit niet.

Tijs.
 
gewoon printer werkt zonder probleem,maar matrixprinter niet.ik ben zelf beheerder
 
Geloof ik meteen, dan zélf gaan doen wat ik schreef. Jammer dat ik deze posting er nog achteraan moest doen: Het is toch duidelijk dat als jij zelf de beheerder bent dat jij het werk moet gaan doen??

Instructies: hier, waarbij (naar mening van de schrijver ervan), als je niets doet met/aan een GPO, toch voorrang wordt gegeven aan een specifiek geïnstalleerde driver op de TS. Moet wel de driver precies dezelfde zijn als die op het werkstation (zie mijn verhaal over printui /s over hoe toe te voegen).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan