Redirects van oude site naar nieuwe site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske60

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Hallo,

Ik heb bij een provider 3 sites draaien. Twee daarvan worden in januari opgeheven en verdwijnen van de server. Dus mensen die in januari naar die twee oude sites zoeken, krijgen een error 404. Kan ik regelen dat de zoekmachines die mensen doorsturen naar mijn nog bestaande site?

Mijn provider zegt dat het niet kan. Hij verwees me uiteindelijk voor Google naar de webmaster tools. Maar daar vind ik niets over het redirecten van opgeheven sites naar nog bestaande sites.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hartelijke groeten,

Renske

@ manamana en Berkery: dank jullie wel voor je reactie. Als ik het goed begrijp, kan ik alleen redirects plaatsen in de twee sites die opgeheven worden. Maar zo gauw die sites verdwenen zijn, zijn ook de redirects verdwenen. Is daar een oplossing voor? Want het is nu wel erg kort dag.

Die redirects zorgen ervoor dat zoekmachines de oude sites niet meer tonen, maar dit had je eigenlijk al wat eerder moeten doen. Je kan verder weinig invloed op de index van Google uitoefenen.

@ Berkery Ik snap het. Dus een typisch geval van 'jammer maar helaas'. Weer wat geleerd. Bedankt voor uw antwoord weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan