• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reeds geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
als ik dubbel klik op de bestandsnaam dan krijg ik steeds de melding een document met de naam
......... is reeds geopend wat kan dit zijn???
e de waele

ik gebruik win xp en ik heb gekeken naar win temp
maar daar staat niets in ik heb ook gezocht naar
. tmp maar hij vind niets?
wat kan ik nog meer doen?
e de waele

Ik heb dit ook vaak maar alleen als ik de computer net heb aan gezet. Ik denk dat het te maken heeft met explorer. Als je namelijk even wacht als je muis op de naam staat dan verschijnt er zon gele balk met extra info over de file. Op dit moment is windows zelf degene die je file opent en daardoor excel toegang weigert als je te snel dubbel klikt.

Je kan volgens mij ergens die tooltips (zo heten die balken) uit zetten. Misschien helpt dat. Heb ik zelf niet geprobeerd.
:D

het is allemaal begonnen door dat ik windows opnieuw moest istalleren vanwege een virus nadien krijg ik steeds die fout meldingen ik heb het zowel in exel als in word
als ik een bestand in exel open dan geeft hij de melding
"dit bestand is reeds geopend"
als ik word open dan geeft hij de melding
"dit programma word gebruikt door e de waele wilt u een copie maken?

e de waele

Controleer of er bestanden staan die beginnen met ~ en verwijder deze.
Dit zijn de backup-bestanden en kunnen voor deze meldingen zorgen.
Controleer ook of je wel alle bestanden en bestandsextensies ziet.
Zet "show hidden files en folders" aan en zet het vinkje bij "hide file extensions for known file types" uit.
Te vinden onder Tools, Folderoptions, View (Extra, mapopties, Beeld ?).
Laat daarna d.m.v. de windows-toets met F zoeken naar *.tmp en verwijder deze allemaal.
Zorg dat er geen vensters open staan op het moment dat je wilt verwijderen, omdat anders het verwijderen wellicht niet mogelijk is omdat het betreffende bestand in gebruik is.
Herhaal dit voor *.bak bestanden en bestanden die beginnen met ~.

Jan ik moet je helaas telleur stellen ik heb alle dingen die je hebt voorgesteld gedaan maar de meldingen blijven bestaan zowel in acces als in word .
is er nog hoop?
e de waele

het probleem is opgelost ik heb de originele ms-office -97 opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer prima
iedereen alvast bedankt voor de moeite en jullie inzet
e de waele

ja in word is het probleem ook opgelost
alles werkt weer ok
e de waele

Hai E, :D

Ah das super fijn om te horen...
Zet jij er dan nog even een vinkje voor afgehandeld voor? :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan