• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reeks bedragen uitsplitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik heb in exel een reeks van 65 bedragen, bij elkaar opgeteld €1015,80
Ik moet die reeks bedragen uitsplitsen in 8 kleinere reeksen omdat het om verschillende leveranciers gaat, en nu komt het voor mij onverklaarbare dat de 8 uitkomsten van de kleine reeksen bij elkaar opgeteld het resultaat geven van €10485,80, € 30 minder dus.
er zit dus ergens een fout maar ik heb m.i. alles nogmaals nagezien op event.verborgen formules o.i.d. maar kan niets vinden, weet iemand een controle manier voor exel om fouten zoals deze op te sporen?

Het is wél erg handig om een voorbeeld-bestandje bij te sluiten bij je vraag.
Dan kan er concreter naar gekeken worden.

Ik heb de kolom met mijn probleem bijgevoegd in de bijlage, en de verschillende posten elk een kleurtje gegeven, ik hoop dat u mij zo kunt helpen.

Bijlagen

geen idee waar precies de fout zit in dit bestand,

Ik zou echter gaan werken met som.als en een extra kolom waarin je de groepen opdeelt in soort.

Dan heb je geen kans op fouten door verschillende bereiken van je som formules.

1 op de 8 mannen heeft een vorm van kleurenblindheid. Door met kleuren te werken sluit je dus een behoorlijke groep uit. (ik kom maar 7 kleuren tegen)
Als je in bijvoorbeeld kolom B je leveranciers hebt staan kan je met een eenvoudige SOM.ALS of SOMPRODUCT formule alles optellen. Hiervoor is wel belangrijk dat de leveranciers namen exact het zelfde zijn, hier bied dan een validatielijst een uitkomst.

Succes,

@B.Veuger Er zijn heel veel problemen op Helpmij, ergo topictitel aangepast.

Met behulp van een draaitabel kun je snel een overzicht maken van de bedragen per klant.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik weet niet hoe jij aan € 10485,80, komt?
Ik kom gewoon uit op € 10515,80 als ik alles een beetje handmatig sorteer

Bijlagen

Na veel gezoek zijn we er achter, het probleem is ontstaan doordat ik een bedrag verkeerd heb overgenomen, en dit telkens herhaalde.
sorry voor de overlast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan