• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reeks doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinoh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Hallo,

ik heb een vraag, ik heb een aantal datagegevens van een meting maar dit zijn er vrij veel 27000 en deze wil ik graag inkorten.
Mijn doel is om steeds een paar cellen te verwijderen, dus in een nieuwe kolom de waardes krijgen A1, A4, A7, etc.
Dus in principe steeds drie verder, maar dat is mij nog niet gelukt:(
Hoe kan dit???

Alvast bedankt!!!

mvg hein

Hallo,

ik heb een vraag, ik heb een aantal datagegevens van een meting maar dit zijn er vrij veel 27000 en deze wil ik graag inkorten.
Mijn doel is om steeds een paar cellen te verwijderen, dus in een nieuwe kolom de waardes krijgen A1, A4, A7, etc.
Dus in principe steeds drie verder, maar dat is mij nog niet gelukt:(
Hoe kan dit???

Alvast bedankt!!!

mvg hein

De VBA code hiervoor zal niet moeilijk te schrijven zijn, gewoon een loop, maar je moet dan wel duidelijker aangeven wat waar naartoe moet. Een voorbeeldbestand met fictieve gegevens kan ook helpen.

Hallo,

hier een soort bestand waarvan ik de data wil verkleinen.
Van kolom A wil ik de data verplaatsen naar kolom D
en van kolom B wil ik de data verplaatsen naar kolom E.
Beide met een tussen stap van 3, A1, A4, A7 etc.

alvast bedankt

mvg hein

Bijlagen

Dus je bedoelt dat er rijen gedeleted morgen worden? Of niet?

Zet anders in het bestandje ook hoe je het zou willen, manueel dan.

Beste Hein,

Een macro schrijven die telkens records verwijderd is niet zo moeilijk, amar hetgeen jij wilt kan ook met formules bereikt worden.
Zet in bijv. D3 neer: =INDIRECT("A"&(RIJ()-2)*3). Je ziet dan de waarde van cel A3. Als je deze formule doortrekt naar beneden, zie je de waarde van cel A6, A9 etc.

Succes,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan