• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeks uit tabblad 2 overbrengen naar Tabblad 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny147

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Beste, ;)

Graag zou ik een reeks nummers willen overbrengen van Tabblad2 (Teams) naar Tabblad 1(Spelers).

Als er in cel A2 op Tabblad Spelers "Team 16" staat moet hij de bijhorende nummers zoeken in Tabblad Teams en plaatsen op Tabblad Spelers.

De reeksen zijn nu handmatig ingevuld en wil dit met een formule.

Ben al bezig geweest met de volgende formule maar de staart krijg ik niet goed.

=VERSCHUIVING(INDIRECT("Teams!A"&VERGELIJKEN($A$2;Teams!$A$1:$A$30;0)+2);VERGELIJKEN(A3;Teams!$A$2:$A$30;0);????

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

In A4 van tabblad Spelers:

=VERSCHUIVING(Teams!$A$1;VERGELIJKEN($A$2;Teams!$A$1:$A$30;0)+RIJ()-3;KOLOM()-1)

Rest is analoog.

Wigi

Deze kan ook:
Code:
=INDEX(Teams!$A$1:$BH$30;VERGELIJKEN($A$2;Teams!$A$1:$A$30;0)+RIJ()-2;KOLOM())

Succes,
Martin

Beste Wigi en Thankyou ;) ;)

Bedankt voor beide formules.

Met een beetje aanpassing werken de beide formules perfect in mijn bestandje.

Bij Wgi zijn formule gaf hij een 0 weer als de cel leeg was die hij moest zoeken en
bij Thankyou gaf hij VERW# aan als de cel leeg was die hij moest zoeken.

Wigi's formule opgelost met =ALS(formule Wigi)=0;"";(Formule Wigi)

Thankyou's formule opgelost met =ALS(ISFOUT(formule Thankyou));"";(formule Thankyou)

En tussen de Teams eveveel ruimte voorzien dan het aantal cijfers bij Team 16, anders geeft hij de waarden terug van het andere Team dat eronder staat.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan