• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeksen vergelijken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

F vd B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb in Excel twee reeksen staan, 1 van 100 getallen onder elkaar en 1 van 2000 getallen onder elkaar. Nu wil ik nagaan welke getallen van die 100 in de reeks van 2000 zitten. Ik kan natuurlijk met de zoekfunctie ieder getal apart nagaan, maar ik vroeg me af of iemand weet hoe dat automatisch kan (dus alle 100 getallen tegelijkertijd, waarbij dan bijv de getallen die niet in de reeks van 2000 zitten, worden doorgestreept). Lukt dat met Excel?

Hopelijk kan iemand me helpen.

Met groet,

Frank

Frank,

Dat aantal zoeken kun je met aantal.als. Dat doorstrepen vergt waarschijnlijk VBA, maar ik heb geen idee hoe. Je kunt ze wel van kleur laten verschieten via voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

• vo.jpg
    vo.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 190
Frank,

Dat aantal zoeken kun je met aantal.als. Dat doorstrepen vergt waarschijnlijk VBA, maar ik heb geen idee hoe. Je kunt ze wel van kleur laten verschieten via voorwaardelijke opmaak.

Dat doorstrepen kan je ook via de voorwaardelijke opmaak doen hoor, het lettertype effect doorhalen aanduiden.

Gezien :thumb:, gebruik meestal alleen een kleur of vet

@ GiMi

Bedankt, dat bedoel ik! Kan dat met een simpele functie of moet je daarvoor echt met VBA gaan werken (daar heb ik me namelijk nog nooit in verdiept....)? Heb jij daar een macro voor?

Frank

@ GiMi

Bedankt, dat bedoel ik! Kan dat met een simpele functie of moet je daarvoor echt met VBA gaan werken (daar heb ik me namelijk nog nooit in verdiept....)? Heb jij daar een macro voor?

Frank

Al hetgeen nodig is staat in het bestand dat GiMe bijvoegde. Ga even kijken naar de formule die staat bij de voorwaardelijke opmaak, of Conditional format in het Engels.

Al hetgeen nodig is staat in het bestand dat GiMe bijvoegde. Ga even kijken naar de formule die staat bij de voorwaardelijke opmaak, of Conditional format in het Engels.

Ik ga het proberen met mijn data. Bedankt allemaal!

Frank

@Finch

Bedankt, had het niet beter kunnen zeggen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan