• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Reekskeuze voor grafiek op scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter ddr23
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

ddr23

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2010
Hoe kan ik de reekskeuze voor een grafiek (van een tabel) zichtbaar maken op het scherm,
zodat ik daar rechtstreeks de keuze kan maken ipv eerst naar gegevensbron selecteren te moeten gaan?

Deze keuze eventueel via een slicer?

Bijlagen

Aan de reacties te zien moet je het iets duidelijker uitleggen denk ik.
Misschien een voorbeeld om het duidelijker te maken, een slicer toevoegen is niet moeilijk maar wat wil je ermee.
Misschien dat er leden zijn die het wel begrijpen?

Klik op je grafiek en je kunt via het filter knopje vrij eenvoudig je serie selecteren.

1701432057427.png

Of verberg domweg de kolommen op het werkblad. Ze verdwijnen dan ook uit je grafiek.

Of maak er een draaigrafiek van dan kun je ook waarden aan en uit zetten.

Het idee om een vraag op 3 (of meer) fora te plaatsen is vanuit jou standpunt misschien logisch. Hoe meer mensen mijn vraag lezen hoe meer kansen ik heb om tot een oplossing te komen.

Echter als meer mensen je vraag lezen zullen ook meer mensen hun vrije tijd (forum vragen en antwoorden gaan altijd op vrijwillige basis) er aan besteden.

Als er dan een oplossing is op een forum dan zijn op de andere fora mensen onnodig tijd (soms uren) bezig om een oplossing voor je te bedenken.

Als je bij voorbaat vermeld (inclusief link) dat de vraag op meerdere fora hebt geplaatst kan iedereen zien waar een ander mee bezig is

Ik hoop dat je als je een oplossing hebt dit dan direct vermeld op alle fora.

cross-posting is een zonde, geen doodzonde. @SoftAid, je kan dus als moderator van een andere site, daar een andere gradatie aan geven, maar hier heb je die bevoegdheid niet en dan enkel naar hier komen om een belerend vingertje op te steken, dat vind ik een verzuurde reactie, als je verder ook nooit iets hier post.

Ik zie niet direct een reactie van @SoftAid, maar de reactie van @popipipo klopt wel.
Wat softaid betreft, hij is net als Bidden, ze struikelen regelmatig, ze verspreken zich regelmatig, ze zijn niet meer geschikt om iets te leiden maar ja ze zijn beide president.:eek:

Rikja (Helpmij.nl)=SoftAid (Oplossing.be)

Alvast bedankt voor de mogelijke oplossing.
Mijn excuses voor de vraag in verschillende forums.
Was idd niet slecht bedoeld, maar hopend op een snelle oplossing.
Weeral iets bijgeleerd.

Dus gewoon voor oplossing #3 gaan, simpel en doeltreffend, hoef je helemaal niets voor te doen!

Vertel eens iets nieuw en zinnig! Zou een verademing zijn.
ik ben even in je geschiedenis hier op de site gedoken, de laatste 2 jaar stelt niet veel voor en wat je niet hebt aan inhoud, dat probeer je blijkbaar op te vullen met gebakken lucht/stoerdoenerij. Als je problemen hebt, wend je tot de moderator en verder probeer je gewoon oplossingen voor de TS te bedenken ipv hem hier te berispen.
Voor cross-posting word je hier niet voor het vuurpeleton gezet.
Ik ga er verder van uit, dat wat ik hier post, behalve dit stormpje in een glas water, zinnig en van enig niveau is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan