• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeksnaam invoeren lukt niet in de grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik probeer deze
Code:
='voorbeeld.xlsx'!wim
reeksnaam in te voeren in een grafiek maar dit wil echt niet lukken.

Wat zou ik verkeerd doen?

Ik wil met namen werken omdat mijn regels varieren.

De foutmelding die ik krijg is:

Een formule op dit werkblad bevat een of meer ongeldige verwijzingen
Controleer of dit pad, de werkmap, de bereiknaam en de celnaam van de formules geldig zijn

Bijlagen

Laatst bewerkt:
je gedefinieerde naam klopte niet 100% zodat de grafiek niet precies wist waar te zoeken

Bijlagen

Je gedefiniëerde naam heeft ook een referentie naar "Blad1" nodig.

Bijlagen

Reeksnaam

Cow18 en Wher,

Jullie voorbeelden bekeken.

- Cow18 krijg ik een mooie grafiek. Maar mijn probleem is dat mijn gegevens pas nadat ik mijn rapport ververst heb (met Jetreports) in regel 63 staan. Daar kan ik niet werken met een vooraf ingesteld bereik.

- Wher mijn verschuiving formule heb jij aangepast met de bladnaam maar ik zie geen gegevens in mijn grafiek

Ik hoop dat jullie mij nog wat verder kunnen helpen

wil dat zeggen dat je vooraf nog niet weet hoe groot je grafiek gaat worden ?
Als je met "Wim" uit de voeten kon, dan zal je ook met deze "Bart" uit de voeten kunnen, hoop ik. Anders moet je even aangeven wat je wel weet om zo je bereik te bepalen.

bart =VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;62;9;12;1)
Wim =VERSCHUIVING(INDIRECT(ADRES(63;10));0;0;12;1)

Reeksnaam

Het bereik van mijn grafiek is altijd j63 en dan 12 rijen naar beneden dus tot j74

Maar ik ga het nog even proberen met bart

een variant als je met Wim verder wou
Wim =VERSCHUIVING(INDIRECT("'blad1'!"&ADRES(63;10));0;0;12;1)
Ofwel moet je in de richting van Wher verder gaan als je deze opzet voor meerdere grafieken op meerdere bladen wilt maken, dus dat dat het werkblad relatief wordt

Reeksnaam

Code:
bart =VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;62;9;12;1)

Cow 18 met jouw bovenstaande formule is het nu gelukt. Nu ga ik verschillende namen aanmaken. Daarna kan ik wel een flink aantal grafieken maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan