Forumleden,
Ik ben beizg om een rapport te ordenen in excel. Daarvoor heb ik de volgende post gestart:
Nu loop ik tijdens de ontwikkeling van dat spreadsheet tegen een #ref-code op.
Om de data goed te kunnen laten analyseren moet ik een data uit een andere file (SPT report.htm) inladen in mn excel werkblad en vervolgens een aantal kopieeracties doen om de cellen overzichtelijk naast elkaar te krijgen.
Daarvoor heb ik de volgende macro-code bedacht:
Echter nu krij ik in al mn cellen op de bladen waar ik de data geordend wil verzamelen de melding #ref
Hoe kan ik data op een werkblad vervangen door andere data, uit een extern bestand, zonder dat mn referentie naar dat blad verloren gaat ???
Alvast bedankt voor de hulp
ps. in de bijlage zit het bestand waar ik mee bezig ben en tegen het probleem aanloop......
Ik ben beizg om een rapport te ordenen in excel. Daarvoor heb ik de volgende post gestart:
HTML:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/824027-getallen-uit-een-complex-formulier-ordenen-op-een-2e-werkblad
Nu loop ik tijdens de ontwikkeling van dat spreadsheet tegen een #ref-code op.
Om de data goed te kunnen laten analyseren moet ik een data uit een andere file (SPT report.htm) inladen in mn excel werkblad en vervolgens een aantal kopieeracties doen om de cellen overzichtelijk naast elkaar te krijgen.
Daarvoor heb ik de volgende macro-code bedacht:
Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'
'
ChDir "K:\tmp\MR2\PIQT raporten"
Workbooks.Open Filename:="K:\tmp\MR2\PIQT raporten\SPT report.htm"
Sheets("SPT report").Select
Sheets("SPT report").Copy Before:=Workbooks("SPT report 01-05-2012 (1).xlsm") _
.Sheets(1)
Windows("SPT report.htm").Activate
ActiveWorkbook.Close
Windows("SPT report 01-05-2012 (1).xlsm").Activate
ActiveWindow.SmallScroll Down:=39
Range("B63:G97").Select
Selection.Cut
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-54
Range("H14").Select
ActiveSheet.Paste
ActiveWindow.SmallScroll Down:=30
Rows("50:99").Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
ActiveWindow.SmallScroll Down:=63
Range("B102:G127").Select
Selection.Cut
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-42
Range("H62").Select
ActiveSheet.Paste
ActiveWindow.SmallScroll Down:=24
Rows("89:129").Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-117
Range("A1").Select
Sheets("Flood Field Uniformity").Select
End Sub
Echter nu krij ik in al mn cellen op de bladen waar ik de data geordend wil verzamelen de melding #ref
Hoe kan ik data op een werkblad vervangen door andere data, uit een extern bestand, zonder dat mn referentie naar dat blad verloren gaat ???
Alvast bedankt voor de hulp
ps. in de bijlage zit het bestand waar ik mee bezig ben en tegen het probleem aanloop......