References, Imported namespace en Application Files...

Status
Niet open voor verdere reacties.

B1B1B

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2014
Hallo,

Hier ben ik terug :D

Ik heb een project gemaakt met hieronder vermelde gegevens en ik zit met een dilemma op het laatste punt bij publiceren :confused: :
Mijn LAY-OUT van mijn project wordt altijd verplaatst bij het installeren op een andere computer.
* Form 1 & 2
* Forms button
* Forms Groupbox
* Label
* Link label
* Forms Panel
* Forms picturebox
* Radiobutton
* Numeric UpDown
* Textbox
* Forms webbrowser
* Speciale lettertype "ttf - Nasaliza"

Nu is mijn vraag wat heb ik allemaal nodig om mijn applicatie te kunnen installeren op een andere computer zonder .vb bestanden/projecten.

Bij REFERENCES NAME en UNUSED REFERENCES heb ik staan:
Vraag1.png
Moet ik "Copy Local" op FALSE laten staan of TRUE?

Mijn 2de vraag is eigenlijk over IMPORTED NAMESPACE:
Vraag2.png
Wat mag/kan ik aanvinken hier?

Application Files:
3.png
Dien ik hier alles op INCLUDE te zetten of niet ?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie bereidwillige medewerking!!

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen a.u.b. ik heb dit dringend nodig...

Hoi,

Ik herken het probleem zelf niet, maar omdat nog niemand heeft gereageerd zal ik je proberen te helpen.

Ik zal eerst even antwoord (proberen te) geven op je vragen:
  • In principe heb je alleen de toepassing (de .exe) en het .NET Framework nodig om het programma op een andere computer te gebruiken. Tenzij je third-party DLL's gebruikt, die moet je dan ook hebben op de computer waarop je het programma wil laten werken.
  • Volgens mij hoef je System references nooit op "Copy Local" te zetten omdat die (dacht ik) in het .NET Framework altijd aanwezig zijn.
  • Bij de imported namespace hoef je in principe niks aan te vinken als je het niet gebruikt. Als je er niks mee doet in je programma (dus geen namespaces toevoegt), zou ik het laten staan zoals je het vond.
  • En de application files hoef je volgens mij niet allemaal te includen, maar ik geloof dat dat ook een optie is voor de publisher in VB.NET (en die gebruik ik nooit, dus daar weet ik ook niet zoveel van...)

Ik zorg altijd dat alle bestanden die mijn programma's nodig hebben gewoon worden aangemaakt bij de eerste keer opstarten van het programma (het is dus gelijk ook een soort installer), waardoor ik dus alleen het .exe bestand hoef te sturen naar een andere computer om het te laten werken (tenzij ik third-party DLL's gebruik). Het .exe bestand haal ik dan hiervandaan:
"C:\Users\[Gebruiker]\Documents\Visual Studio [Versie]\Projects\[ProjectNaam]\[ProjectNaam]\bin\Release"
(Je moet hem dan wel ook als release gebuild hebben. Als dat niet automatisch gaat kan je de oplossing wel op internet vinden.)

Ik hoop dat ik je hiermee in ieder geval een beetje geholpen heb.

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan