Referral script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moesje15

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2005
Ik zoek een script waarbij mensen hun link kunnen doorgeven .. www.mijnsite.nl/?id=1 .. als ze dan hun link aan iemand doorgeven aan iemand en die registreert zich krijgt die gene waarvan di link was 1 punt.

Is hier een script voor of kan iemand me helpen?

Je zult dit inderdaad, zoals je zelf al aangeeft, moeten doen via $_GET.
Je kunt dus een registratieformulier maken, waarvan één van de velden de referrer is.

PHP:
echo"<input type='text' name='referrer' value='".$_GET['id']."'>";
zou dan het makkelijkst zijn, en dan zorg je in je script ervoor dat als het ingevuld is, de referrer 'iets krijgt', en als het veld leeg is, er niets gebeurd.
Succes

Wijnands

Maar ik ben nou nog niet helemaal zo'n php held .. Dus het 1e stukje kan ik wel maken maar dat laatste wat je zegt word al moeilijker ..

Je zult ergens in het gedeelte van je script dat het registreren afhandelt, iets in de trend van de volgende code moeten plaatsen :

PHP:
if (!empty($_POST['id']))
{
//en dan hier de query die er voor zorgt dat de referrer 1 punt krijgt
}
Je zou dan ook nog een check kunnen toevoegen of de ingevulde referrer ook wel echt bestaat.

Kun je me niet even helpen over msn of iets. Iemand die php kennis heeft is dit niet erg moeilijk voor .. Gewoon als je je eige registreert krijg je een referral link(registreren heb ik al) en dan als je je referral link aan iemand anders geeft en die gene registreert zich krijgt die gene waarvan de ref. link is 1 punt .. Niet moeilijk maar wel te moeilijk vooor mij :P ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Moesje15
Kun je me niet even helpen over msn of iets
.
Waarom niet gewoon via het forum? Zo hebben anderen er misschien ook nog iets aan.

Ik neem aan dat je met een SQL database werkt?
Zo ja, en je maakt gebruik van een veld genaamd 'id' in je tabel, dan zul je gemakklijk een referral link kunnen generen voor een gebruiker, gewoon door het id op te vragen uit de database, en dat vervolgens in de link te plakken. Vervolgens pas je je registratieformulier aan, een van de mogelijkheden heb ik reeds gegeven.
Vervolgens check je met registreren van een nieuwe user of er een referrer is ingevuld, zo ja, check je of diegene bestaat, bestaat hij, dan voer je een query uit waardoor de referrer een punt erbij krijgt.

Dit is toch niet moeilijk te maken als je al een registratiemodule hebt gemaakt?
Als je iets niet snapt, of ergens blijft steken, dan kun je hier altijd met je vragen terecht.

Wijnands

Laat maar .. ***zooi is kan nog niet eens een veld aanmaken in de tabel Users :S ..

Weet je niet hoe dit moet, of ondersteunt jouw host het niet?
Als je je database beheert via PHPmyadmin, gaat dit normaal als volgt:
klik op een tabelnaam, klik op het tabblad 'structuur', dan krijg je alle velden met eigenschappen te zien, en daar onder staat zoiets:
attachment.php

Daar kun je een nieuw veld invoegen.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    20 KB · Weergaven: 121
Is kan gewoon niks:S .. Ik vroeg ook hulp op een andere site .. hij zegt: voeg een veld toe in de tabel users met int(11) .. ik kan dat nog niet eens .. pff wat is dit man ..

Nou weet ik eigenlijk nog niet wat je bedoelt.:p
Als je ermee bedoelt dat je niet weet hoe het moet, doe dan als volgt:
Klik bij 'voeg 1 nieuw' (zie vorige post) veld toe 'aan het begin van de tabel' aan.
Ik ga er nu vanuit dat je een veld genaamd 'id' wil aanmaken, vul dan dit als volgt in:
attachment.php

Dat laatste, auto_increment, betekent dat voor elke nieuwe rij die in de tabel wordt toegevoegd, de waarde van het veld 'id' automatisch met 1 wordt opgehoogd.
Succes

Wijnands

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 111
Geplaatst door Moesje15
Is kan gewoon niks:S .. Ik vroeg ook hulp op een andere site .. hij zegt: voeg een veld toe in de tabel users met int(11) .. ik kan dat nog niet eens .. pff wat is dit man ..
Ja, met die instelling kom je idd geen ruk verder. Als je nou eens op internet gaat zoeken naar 'n simpele php / mysql tute inplaats van whinen, dan kom je 'n stuk verder.

Geplaatst door Moesje15
No offence, maar:

php4dummies.jpg

Heb ik ook veel aan gehad.
Afgaande van je bovenstaande posts denk ik dat je hier nog veel van kunt opsteken. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan