refesh pagina of module

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, op een site waarop muziek gedraaid wordt middels streaming wil ik dat een bepaalde pagina of module waarin de pagina zich vertoont ververst wordt. maar als we in de template index metatag refres="5" content="index.pnp" doen ververst hij alle artiikelen die op de frontpage vertoont worden.
hij moet echter alleen dat ene artikel verversen.
hoe doe je dat?

hallo, op een site waarop muziek gedraaid wordt middels streaming wil ik dat een bepaalde pagina of module waarin de pagina zich vertoont ververst wordt. maar als we in de template index metatag refres="5" content="index.pnp" doen ververst hij alle artiikelen die op de frontpage vertoont worden.
hij moet echter alleen dat ene artikel verversen.
hoe doe je dat?
effe kijken naar iframe

Een tweede alternatief is om AJAX te gebruiken, javascript/PHP om de inhoud van een bepaald DIV element te vervangen. Maar een iFrame is makkelijker denk ik.

iframe

ok, maar is het mogelijk een iframe exact te plaatsen?
het moet nl klein zijn en rechtsbovenin in beeld komen.
steeds als een dj een nieuw nummer draait moet de titel dus door het iframe lopen (dat lopen wilde ik met de marquee tool doen).
dat iframe moet dus een soort lichtkrant worden. zie plaatje.
(de streamserver toont het nieuwe nummer. die php code daarvan kopieren en plakken we. als we de pagina niet verversen komt ie echter niet in beeld op de gewone site, de nieuwe titel. vandaar het verversen om de 10 seconden, of vijf, of wat dan ook. zo blijt ie up to date want maakt weer contact met de streamserver).

in ieder geval bedankt

Bijlagen

• rbit.jpg
    rbit.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 19
ok, maar is het mogelijk een iframe exact te plaatsen?
het moet nl klein zijn en rechtsbovenin in beeld komen.
steeds als een dj een nieuw nummer draait moet de titel dus door het iframe lopen (dat lopen wilde ik met de marquee tool doen).
dat iframe moet dus een soort lichtkrant worden. zie plaatje.
(de streamserver toont het nieuwe nummer. die php code daarvan kopieren en plakken we. als we de pagina niet verversen komt ie echter niet in beeld op de gewone site, de nieuwe titel. vandaar het verversen om de 10 seconden, of vijf, of wat dan ook. zo blijt ie up to date want maakt weer contact met de streamserver).

in ieder geval bedankt

http://www.vzwbou8.be/vieuw.php5?file=Nederlands/Boekhoute/bezienswaardigheden
bekijken heeft een simpele css

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan