refferal script maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
dag beste

ik heb een promotie site
nu wil ik er een refferalsysteem inzetten,nu wil ik graag dat de mensen een ref url hebben (geen probleem) maar dat als de refferal url bezoeker ook kan surfen naar andere pagina's

dus dat hij inkomt op site.nl?r=21 en als hij dan op een knop niuews ofzo klikt de ref id onthouden word door middel van een post variable

dit heb ik op heden

PHP:
$ref = "$_GET[r]";
echo "  <input type='text' name='refid'value='$ref' />";
$ref = "$_POST[refid]";

nu hij geeft de ref wel maar als ik naar een andere pagina ga is de input veld weer leeg dus
normaal doet de post het toch maar hij geeft het niet door

iemand weet hoe op te lossen?

In een sessie-variabele drukken overwogen?

Daarnaast is je code een beetje onnodig...

Hier staat hetzelfde + het is duidelijker.
PHP:
echo '<input type="text" name="refid" value="'. $_GET['r'] .'" />';
// Alleen te gebruiken wanneer je hem in een sessie opslaat.
$ref = $_SESSION['r'];

Maak er dan wel $_SESSION['ref'] = $_POST['ref'] of $_GET['ref'] van (afhankelijk van wat je wilt).

Maak er dan wel $_SESSION['ref'] = $_POST['ref'] of $_GET['ref'] van (afhankelijk van wat je wilt).
ik heb nog nooit met session gewerkt gehad dus mischien dat jullie mij even kunnen helpen hiermee? het bestand waar ik deze code uitvoer word in elke pagina geinclude (config.php file)

dus was het makkelijk dat ik heel de code daarin kan zetten dus als er op de pagina een r waarde meegegeven is dat die dan word opgeslagen en de bezoeker gewoon kan doornavigeren maar bij registreren nog dezelfde r waarde heeft.

ik heb volgende even geprobeert maar ik krijg geen session waarde :(

PHP:
session_start();
echo '<input type="text" name="refid" value="'. $_GET['r'] .'" />';
$ref = $_SESSION['r'];  
echo "Hallo,".$_SESSION['r'];

Komt omdat hij nog geen waarde heeft.

Je zult dus ergens
PHP:
$_SESSION['ref'] = 'waarde';
moeten hebben staan.

heb nu dit staan

PHP:
session_start();
$ref = $_GET ['r'];
$_SESSION['ref'] = $ref;  
echo "Hallo,".$_SESSION['ref'];

eerste pagina is de session waarde goed klik ik op b.v. nieuws is de waarde weg van session

Op elke pagina waarmee je die sessie-variabele wilt gebruiken moet je session_start(); gebruiken.

Op elke pagina waarmee je die sessie-variabele wilt gebruiken moet je session_start(); gebruiken.

dat gebeurt ook de tekst waar dit instaat (config.php) word op elke pagina geinclude dus staat op elke pagina

Ja, en dat kan natuurlijk niet.

Je hebt error_reporting blijkbaar ook niet op E_ALL, want anders zou je een 'Notice: undefined index 'r'' krijgen.

if(isset($_GET['ref']){

$_SESSION['ref'] = $_GET['ref'];

}

Wanneer je geen ?r= toevoegt zal hij hem dus leegmaken.

PHP:
session_start();
$ref = $_GET ['r'];

if(!isset($_SESSION['ref'])) {
  $_SESSION['ref'] = $ref;
}

PHP:
session_start();
$ref = $_GET ['r'];

$_SESSION['ref'] = $ref;
}

Dat schiet ook niet op, dan ga je er namelijk vanuit dat $_GET['r'] bestaat, en dat is niet per definitie waar. Sterker nog, op elke pagina behalve de eerste, hoor je hier een Notice te krijgen. Daarnaast is het onnodig om 'm eerst in een aparte variabele 'ref' te zetten.

PHP:
session_start();
$ref = $_GET ['r'];

$_SESSION['ref'] = $ref;
}

jha leuk dat die de session leegmaakt maar dan is de r waarde die hij get ook weg op de volgende pagina en het is de bedoeling dat zolang de bezoeker aan het navigeren is door de site dat de r waarde behouden word tot hij op de registratie pagina komt daar word de r waarde terug gebruikt

jha leuk dat die de session leegmaakt maar dan is de r waarde die hij get ook weg op de volgende pagina en het is de bedoeling dat zolang de bezoeker aan het navigeren is door de site dat de r waarde behouden word tot hij op de registratie pagina komt daar word de r waarde terug gebruikt

Gezien wat ik postte?

Gezien wat ik postte?

het bericht boven mijn bericht jip dus wat is nu de oplossing want de waarde issetten is niet de bedoeling het is de bedoeling de waarde te behouden tot de gebruiker naar de registratie pagina genavigeerd is na enkele andere pagina's

het bericht boven mijn bericht jip dus wat is nu de oplossing want de waarde issetten is niet de bedoeling het is de bedoeling de waarde te behouden tot de gebruiker naar de registratie pagina genavigeerd is na enkele andere pagina's

Probeer dit stukje nou maar:

PHP:
if(isset($_GET['ref']){

}

en welke van de 2 variable moet ik nu echo'en om te zien als het werkt?? de session of de get?

ik heb deze code

PHP:
if(isset($_GET['ref']){

}

geimplenteerd in de file en dan ist gedaan met de pagina witte pagina iik zie zelf geen fout in die code

ik heb deze code

PHP:
if(isset($_GET['ref']){

}

geimplenteerd in de file en dan ist gedaan met de pagina witte pagina iik zie zelf geen fout in die code

PHP:
if(isset($_GET['ref'])){

}

Haakje vergeten.

Zet error_reporting eens op E_ALL en display_errors op 1, dit schiet niet op natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan