Refresh website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keramick

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
20
Mijn website is aangepast, in Firefox zie ik de nieuwste versie. Echter in Internet Explorer zie ik de aanpassing niet, op m'n laptop weer wel. Hoe kan ik IE dusdanig refreshen dat ik ook daar de laatste versie zie? Uiteraard heb ik al het e.e.a. geprobeerd met F5, verwijderen cookies etc. Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Bij voorbaat dank voor de reactie.
 
Ik heb hier ook last mee als ik mijn site met Dreamweaver maak.
Probeer is temporary internet files te verwijderen met bv (ccleaner)
gr,
Maxim
 
Bedankt voor je reactie. CCleaner heb ik ook al geprobeerd, cookies, tijdelijke internetbestanden etc. maar helpt helaas ook niet.
 
ctrl+f5 werkte daar vroeger goed voor, geen idee of dat nog steeds zo is.
 
Heb ik ook al geprobeerd maar desalniettemin bedankt voor de suggestie.
 
Probeer je HTML File te openen met IE (Lokaal) en kijk of je daar de verranderingen op ziet.

gr,
Maxim
 
Bedankt maar kan ik dat zelf? Website is door een ander gemaakt via CMS. Wellicht iets om aan hem door te geven? Kan dat per computer verschillen?

Probeer je HTML File te openen met IE (Lokaal) en kijk of je daar de verranderingen op ziet.
 
In IE(7) zit onder menu: "Extra > Internetopties... > Tabblad Algemeen > Browsegeschiedenis, knop Instellingen" dit venster verstopt:

ie-tmp-verversen.png

Daar al eens geweest?
 
Bedankt voor deze nieuwe suggestie. Ik ben sinds gisteren van huis dus ik heb het niet meer kunnen proberen. Wanneer ik weer terug ben, ga ik meteen kijken en laat weten of het wel of niet gelukt is.
 
Hoi Keramick,
Nog even om uit te sluiten dat we op het verkeerde spoor zitten. Je schrijft "Mijn website is aangepast, in Firefox zie ik de nieuwste versie."
Waar bestaat de nieuwste versie uit?
  • Is dat nieuwe inhoud (nieuwe tekst, nieuwe plaatjes, nieuwe pagina's)?
  • Of is dat alleen nieuwe vormgeving, zonder dat de tekst enz. is veranderd?
 
Tijdelijke internet bestanden wissen zou de boel op moeten klaren.
 
Bedankt allemaal, ik heb het bovenstaande allemaal uitgeprobeerd. Helaas zonder succes. Ik heb het nu bij de webdesigner neergelegd, die zou er naar kijken.

Gr.
 
Mijn vraag:
Waar bestaat de nieuwste versie uit?
* Is dat nieuwe inhoud (nieuwe tekst, nieuwe plaatjes, nieuwe pagina's)?
* Of is dat alleen nieuwe vormgeving, zonder dat de tekst enz. is veranderd?
staat nog open.
Als het alleen om de vormgeving gaat die in IE anders is op je desktop dan op je laptop, dan zouden het ook versie-verschillen van IE kunnen zijn.
Zijn het wel dezelfde IE-versies?
  • Zo nee, dan zou het inderdaad met het webontwerp te maken kunnen hebben. Of met nieuwerwetse eigenschappen, die alleen door de laatste IE-versie worden ondersteund.
  • Zo ja, wel dezelfde IE-versie (of veranderde inhoud die niet doorkomt) dan wijst het toch in de richting van de IE-instellingen op de desktop. Zeker als bv. Firefox of Chrome op dezelfde desktop wel de laatste wijzigingen laat zien.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Op m'n werk en op een oude laptop, beide met de combinatie IE8 en Windows XP Professional zie je een gedeelte van de website nog steeds in de oude opmaak. D.w.z. beschrijving staat nog steeds onder de foto terwijl deze ernaast hoort te staan. Op een nieuwe laptop die draait op Windows 7 en IE9 zie je de nieuwe opmaak wél.
 
Aha, dan is het dus domweg een versieverschil van Internet Explorer dat de nieuwe opmaak niet door laat komen, en dan zullen andere bezoekers met een oudere IE dan IE9 er ook last van hebben. Er daar zijn er nog best veel van, bv. alle XP'ers die geen trek hebben om hun portemonnee voor Win7 te trekken: alleen maar om van IE9 te mogen genieten. - Noemen we dat geen machtsmisbruik van M$? *)

Maar er valt wellicht wat aan te doen, zodat de nieuwe opmaak ook in oudere IE's getoond kan worden.
  • Om welke site gaat het? Heb je even een link?
Dan kan misschien iemand hier er zijn/haar lichtje op laten schijnen.
Het wordt lampionnentijd, dus dat zou goed moeten gaan. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
____________
*) Zo graven ze op de langere termijn wel hun eigen graf: als het publiek doorkrijgt dat andere browsers het onder WinXP wel modern aanpakken. :p

Vergelijk bv. de Acid3-test in verschillende browsers: "all current (and popular) browsers, hit 100 of 100 possible points in the test - including Opera 11, Firefox 6, Chrome 14 and IE9." (www.conceivablytech.com). Een browser-overzicht staat hier.

Maar onder WinXP draait hoogstens IE8! Dit is IE8... :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan