• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

refreshen van cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xmir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xmir

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Vermoedelijk ook weer een makkie voor jullie maar in mijn rapportage worden gegevens uit een ander werkblad gehaald. Die gegevens worden pas opgeslagen als de rapportage al geopend is. Er moeten dus wat cellen refreshed worden; dit gaat niet automatisch (blijkbaar?).
Nu had ik daar een macro voor gemaakt waarmee in zo'n cel wordt geklikt, cursor achter de formule in de formule balk en dan enter: dan refreshed de cel. Nu is echter de formule in die cel uitgebreid waardoor hij op twee regels uitkomt en nu werkt die macro niet meer en ook een nieuwe opnemen lukt niet omdat dat blijkbaar niet op te nemen is.

Weet iemand hoe ik of automatisch kan laten refreshen of hoe ik dit oplos?

Hopelijk is het duidelijk, beetje lastig hier een voorbeeld van mee te sturen.

Dank Mirjam

Beste xmir ;)

Heb je de toets F9 al eens geprobeerd ?

Code:
F9 

Alle werkbladen in de geopende werkmappen berekenen.

Met SHIFT+F9 berekent u het actieve werkblad.

Met CTRL+ALT+F9 berekent u alle werkbladen in de geopende werkmappen, waarbij het niet uitmaakt of de werkbladen sinds de laatste berekening zijn gewijzigd.

Als u op CTRL+ALT+SHIFT+F9 drukt, worden afhankelijke formules opnieuw gecontroleerd en worden vervolgens alle cellen in de geopende werkmappen berekend, inclusief de cellen die niet zijn gemarkeerd voor berekening.

Met CTRL+F9 minimaliseert u het werkmapvenster tot een pictogram.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb het meteen even geprobeerd maar dat gaat toch niet goed; er gebeurt niks...
Ik gebruik trouwens 2003, misschien maakt dat nog iets uit?

Doet deze het dan ook niet, als je toch met een macro werkt?
Je kan deze ook laten triggeren via een event.

Code:
Sub actualiseren()
Application.CalculateFull
End Sub

Nee die doet het ook niet. Ik los het maar op door het werkblad waar de cijfers uit gehaald moeten worden ook te openen, dan refreshed hij wel.

Het gaat om cellen met deze formule:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN("Selfservice";'O:\BD\ICT\SC\SUP\Algemeen\Rapportage Support 2011\[Dagrapportage_binnenkomst.xls]Dagrapportage_binnenkomst'!A1:B15;2;0));0;VERT.ZOEKEN("Selfservice";'O:\BD\ICT\SC\SUP\Algemeen\Rapportage Support 2011\[Dagrapportage_binnenkomst.xls]Dagrapportage_binnenkomst'!A1:B15;2;0))

Het blad "Dagrapportage_binnenkomst" is een dagelijkse export en de cijfers daarin moeten dus in mijn rapportage terecht komen. Als ik dat bestand nu open na het exporteren dan krijg ik wel de juiste cijfers maar niet dmv de F9 opties of jou vorige oplossing.

Ondanks mijn workaround zet ik dit item nog even niet op opgelost omdat er mogelijk nog andere ideeën zijn....

Heb je de automatische bijwerking aangevinkt?

Bijlagen

• 2011-12-30_100128.jpg
    2011-12-30_100128.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 48
Alles staat precies zo aangevinkt zoals in je bijlage :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan