Refurbish PC

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ls
Heeft er iemand ervaring met refurbished computers, voor en nadelen, en weet welke winkel/website goed is?
Wim Goossens
 
Heb ooit 2x een referbished pc en laptop gekocht bij 2 verschillende zaken.
Een kennis heeft op mijn advies bij een deze winkels ook een referbished laptop gekocht en is ook tevreden er over.

www.deliner.nl
 
Met beide winkels uit dit topic, zie laatste antwoord heb ik goede ervaringen, Remarkt is groter en heeft meer keuze, niet alleen laptops.

Ik koop ook nog wel eens wat op Vraag & Aanbod bij onze buren op Tweakers.net (de laatste aankoop een mobieltje).
Er staan vaak diverse verkopers met prima beoordelingen, die imho veel betrouwbaarder zijn dan op Marktplaats.

Let op: Vink aan of je op een particulier of met een zakelijk iemand wilt zoeken.
Soms dan verkopen webshops (Ipsum) als persoon (Detmer) ,ook desktops of laptop. In zijn profiel is dat wel netjes aan gegeven dat hij van Ipsum is. Heb daar een mooi laptop voor mijn zwager gekocht.

Het voordeel van een webshop rechtstreeks of via een V&A op Tweakers.net is dat er afhankelijk van het product een tijd garantie op zit.

Bij particulieren op V&A van Tweakers.net zijn voor mij naast het technisch correct weergeven van wat er te koop is, ook de beoordelingen belangrijk. Als koper word ik dan door hen ook beoordeeld.
 
Ik heb nog wel een laptop in de aanbieding, mag ik het daar hierover hebben, geen zin hele reglement door, laat specificaties eerst maar achterwege, wat een oudje, dat wel. Aan garantie doe ik dan niet, dan beter bij een winkel idd terecht. Of nou ja, een maand, waarom niet, maar niet zelf dan laten kletteren of iets a.u.b..
 
Het zijn over het algemeen oude en merk pc's, heb er slechte ervaringen mee, en de wat duurdere zijn vaak ook echt te duur, een nieuwe wijkt er vaak maar weinig van af.

Waar ga je de PC of wat dan ook voor gebruiken?
 
Die markt is heel divers. Er zijn verkopers die oude pc's van grote bedrijven opkopen. Die zijn vaak nog wel prima en niet al te oud. Echter zijn die behoorlijk aan de prijs tegenwoordig

Dan zijn er ook nog verkopers die de restanten opkopen die de bovenstaande partijen niet meer willen hebben. Hier zie je vaak al laptops van een jaar of 7 voorbij komen. Zijn niet slecht, maar je mag niet verwachten dat het ding dan nog 2 of 3 jaar meegaat.

Dus een beetje afhankelijk van wat je zoekt, kun je net zo goed wachten op een goede aanbieding bij iets als Mediamarkt. Heb je een nieuwe consumentenlaptop voor de prijs van een gebruikte zakelijke laptop

Lang verhaal, maar ik verkoop ze inmiddels niet meer. Met name om de bovengenoemde redenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan