reg "Tojans paard blok, netbus

• Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Regel "Trojaans paard Block NetBus Trojan standaard blokkeren" heeft (80.229.39.118,NetBus(12345)) geblokkeerd.
Inkomende TCP-verbinding
Lokaal adres,service (PENTIUM2(213.93.207.171),NetBus(12345))
Extern adres,service (80.229.39.118,2528)
Naam van proces "N/A"

Ik scan regelmatig op virussen met norton en ook met housecall, vind dan geen virussen, maar als ik in de logfile van norton kijk, dan staat er bij waarchuwing:
TROJAANS PAARD BLOCK NETBUS TROJAN STANDAARD BLOKKEREN.

Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. wie kan mij helpen, bedankt.

Mijn virusscan is up to date.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n Logboek met deze meldingen. NetBus Trojan en Back Orifice 2000 zijn sowieso al standaard geblokkeerd zoals te zien is in Norton: rechtsklik op icoon van de firewall (in mijn geval de NIS (in het systeemvak rechtsonder), klik op Personal Firewall, dan rechts op Configureren, tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Regels Troj, paarden. Daar zie je op rij welke op blokkeren staan, je krijgt dus een melding dat er een aanval heeft plaatsgevonden en dat Norton deze heeft geblokkeerd.

Ik raad je trouwens een router aan, sinds ik deze heb (laten) geinstalleerd zijn de aanvallen vrijwel gereduceerd tot 0.

Wat info qua regels (eventueel toevoegen) voor trojans: Een firewallregel toevoegen aan Norton Internet Security of Norton Personal Firewall

Laatst bewerkt:
Ik heb de Norton Security op mijn systeem staan. Ik heb de laatste dagen wel 8 aanvallen gehad. Vermoed dat het ligt aan de start pagina waar ik hem altijd mee liet opstarten. Heb nu dus een andere gekozen kijken of dit helpt. Nu Helpmij als start pagina!!!!!! En de log van security gecleaned.

Ben dan wel benieuwd welke startpagina dat geweest is...:) Opstarten met Helpmij is natuurlijk altijd beter! :thumb:

Hoi Gezina,

Dit is een Weblog van onze familie. Deze verzorg ik niet zelf. Heb al eens door gegeven dat er virussen mee kwamen, maar dat ze daar niets aan konden doen omdat er bestanden aan hangen die van weer anderen zijn. Vandaar dat nu mijn meest favoriete site de volgende uitverkorene is geworden.

Mmmm, van je familie moet je het maar hebben...:p Afijn, jij hebt er nu kennelijk geen last meer van en daar ging 't om. :thumb:

Het probleem heeft zich niet meer voor gedaan, deze kan af gedaan worden.

deze virus niet meer gehad, probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan