Regcleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Ik heb het programma regcleaner, en ik gebruik windows XP, nu heb ik weleens gehoord dat het niet zo goed zou werken onder XP, maar zo is er een optie waarbij je alle files met bepaalde bestandsextenties kan bekijken, maar ook verwijderen.
Overal waar N/A bij staat , zou volgens het programma regcleaner verwijderd kunnen worden !
Kan ik dat nou ongetraft verwijderen ? En als ik dat dan verwijder, worden daar de prestaties van de PC dan beter van ?
 
Ik heb ooit begrepen dat voor de niet ingewijde in het register slechts 1 handeling veilig is in Regcleaner: extra->register opschonen->voer ze alle uit. Daar staat: deze vermeldingen zijn nutteloos en kunnen allen verwijderd worden. Ik heb ook een hele zwik van die onbekende extensies, maar ik blijf er lekker af.

grtz
 
Ik ben zelf niet zo dol op register schonen. Zelf gebruik ik images. Als mijn Windows een rommeltje is of het werkt niet goed zet ik een image (back up) terug.

Maar programma's zoals RegCleaner maken altijd een Undo-bestand aan. Als je problemen hebt ken je met dat bestand alles weer herstellen :)
 
Ja dat is waar, maar ik heb een zeer goed werkende XP, alleen is het zo dat ik in het begin, de partitie waar XP op staat , naar mijn idee een beetje te klein hebt gehouden. Ik heb er ongeveer 7 GB voor uitgetrokken , en daar is zo'n beetje de helft van in gebruik, en dat vind ik wel jammer. Ik zou graag zien dat ik wat meer over had, dus wou ik een beetje gaan opschonen.
Maar om nou alles weer opnieuw te gaan doen dat zie ik niet zo zitten. En dat terwijl mijn D partitie 63 GB groot is, en daar is zat ruimte op.
 
Is het niet mogelijk om het Virtueel Geheugen op een andere partitie te zetten? Zelf nooit geprobeerd , maar het kan vast wel. Systeemherstel ken je ook wel uitschakelen , dan krijg je een hoop ruimte terug :)
 
Geplaatst door The J-Man
Is het niet mogelijk om het Virtueel Geheugen op een andere partitie te zetten? Zelf nooit geprobeerd , maar het kan vast wel. Systeemherstel ken je ook wel uitschakelen , dan krijg je een hoop ruimte terug :)

Ja dat kan:

Start>configuratiescherm>Systeem>Geavanceerd>Prestaties>Instellingen>Geavanceerd
Dan onderaan de knop "wijzigen" klikken en dan kan je precies bepalen waar je je wisselbestand wil hebben en hoe groot deze moet zijn

Dit is een optie om wat meer geheugen vrij te maken, wil je de partitie groter maken kan ik je inderdaad Partition magic erg aanbevelen! Hiermee kan je naar hartelust partities wijzigen zonder dat er gegevens verloren gaan zoals met FDISK...


Dan over regcleaner, daar krijg je geen extra schijfruimte vrij door, maar wel een opgeruimd register. Ik doe het regelmatig en wis dan inderdaad alle onnodige extensies die regcleaner vindt. Niet dat ik er echt iets van merk, maar het geeft wel een lekker opgeruimd gevoel :D
 
@basvdK: Toch aardig om die onbekende extensies er eens uit te knikkeren. Dat lucht op. Weet jij waar die dingen vandaan komen?

grtz
 
Als je er dan niet veel schijfruimte door wint (onbekende extensies verwijderen) , dan moet het volgens mij wel zo zijn dat je PC er sneller door wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan