regedit versus regedit.com ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsplas

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2001
Berichten
59
Als ik vroeger regedit intikte bij "start - uitvoeren" kwam ik, zoals het hoort, in het Windows register terecht.
Vandaag echter opende zich een soort dos schermpje met in de blauwe bovenbalk de tekst "c:\windows\system32\regedit.com"
en in dit venster een knipperend liggend streepje.
Verder gebeurt er niets.
Als ik in "start - uitvoeren" echter regedit.exe intik dan kom ik wel in normale ouderwetse register scherm.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn???

Alvast bedankt voor het meedenken en de hulp.

Gijs
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop het niet voor je maar, het zou kunnen dat het om een virus gaat.

Deze zag ik vandaag en maakt ook regedit.com aan (http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.alcra.a.html)
Als het bij jouu om een virus gaat is het niet dit virus (dit is alleen een voorbeeld). Dit virus zet geen regedit.com in system32 maar in system.


Update je virusscanner en doe een scan in veilige modus (http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm)

Als deze niets vindt, probeer dan een online scan:
- http://www.bitdefender.com/scan/licence.php
- http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp



Het zou echter ook gewoon om een verkeerde verwijzing kunnen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk een virus besmetting, kijk hier eens.

Groetjes,
Neleke
 
Nou deze suggestie komt wel erg overeen met hetgeen ik vandaag aantrof op m'n PC (inclusief virus(sen)).
Ik duik er gelijk in en kom er z.s.m. op terug om te vertellen of e.e.a. geholpen heeft.
Gijs
 
Nou, ik kom er nog niet uit.
Op de Symantec site staat:
Note: If the registry editor fails to open the risk may have modified the registry to prevent access to the registry editor. Security Response has developed a tool to resolve this problem. Download and run this tool, and then continue with the removal.
Dit lijkt mij van toepassing dus heb ik de tool gedownload en gerunned maar nog steeds kan ik het register niet openen met regedit.
Wel met regedit.exe (maar ik weet eigenlijk niet of ik dan wel in het echte(?) register kom).
Ook vind ik het vreemd dat ik in de Windows directory geen subdirectory system32 kan ontdekken (ik heb Windows XP zoals u begrijpt) en die zou er toch eigenlijk wel moeten zijn (toch).
Overigens: ik merk verder niets aan het functioneren van mijn PC: hij werkt goed en ook opstarten gaat prima.
Any further suggestions??
Gijs
 
Doe even een online scan (zie mijn vorige bericht). Als het om een virus gaat wordt deze waarschijnlijk gevonden.

IK heb even gezocht en bij mij staat er geen regedit.com op mijn computer. Wel een REGEDT32.EXE in de system32 folder (Ik heb ook XP). Bij dubbelklikken hierop kom ik in het register.
 
Inmidels Norton laten scannen en ook de online scan van Housecall gedaan.
PC is nu virusvrij maar :
1)
regedit resulteert nog steeds in het eerder genoemde dos schermpje met in de blauwe bovenbalk de tekst "c:\windows\system32\regedit.com"
2)
ik kan nog steeds de windows\system32 folder niet in beeld krijgen
Tijdens de virusscans zie ik bij de voortgang dat die folder (windows\system32 dus) wel wordt gescand maar in de verkenner is hij niet te vinden.
Dus denk ik dat alles nog niet is zoals het hoort.
Wie oh wie heeft nog suggesties ???
Wederom alvast bedankt,
Gijs
 
Geef de verborgen bestanden weer en kijk dan nog is: http://users.pandora.be/marcvn/spyware/1117602.htm

Het hoort geen verborgen map te zijn, maar misschien is dit wel zo.

EDIT:

Je kan het ook even proberen via uitvoeren (start->uitvoeren). Probeer daar de volgende twee regels:
system32
C:\windows\system32
 
Laatst bewerkt:
Als het nu geen virus blijkt te zijn, kun je hiermee de registry-editor repareren.

Regbestand downloaden en opslaan op je bureaublad, erop dubbelklikken en met 'ja' antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan je register moet worden toegevoegd. :)
 
OK, hier de stand van zaken:
1)
verschillende keren met diverse virusscanners op virussen gescand met als resultaat geen virussen meer.
2)
mbv start->uitvoeren opdracht system32 kwam ik inderdaad in de windows\systems32 map (hè hè)
3)
verborgen bestanden weergeven stond al aangeklikt maar nadat ik "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" UITklikte kreeg ik zowaar de system32 map in beeld
4)
ik heb daarna het bestand regedit.com (na enige aarzeling) uit de system32 map verwijderd en ja hoor de PC werkt nog steeds goed EN ik kom weer in het register als ik regedit in de opdrachtregel intik.

Ik denk dus te mogen concluderen dat alles weer op orde is ?
Daarom allen bedankt voor de suggesties
Ik laat het onderwerp nog even open zodat er nog eventuele reakties kunnen volgen.
Morgen, vrijdag 20 mei zal ik dit topic de status opgelost geven

MVG
Gijs van der Plas
 
Ik ben blij dat het probleem is opgelost:)
Aangezien erg geen virussen worden gevonden, regedit weer werkt en je geen problemen hebt, ga ik er ook vanuit dat je mag concluderen dat alles in orde is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan