regedit verwidjerd!!!!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Bij mijn anderen coputer is de regedit verwijderd,?
wat kan ik nu daar aan doen en waarvoor dient de regedit precies voor eigenlijk?

Ik heb hem niet verwijderd,maar iemand die daar zo blijkt veel van wist,( dus niet) ):

ik kom de windows en, en ik zie fout toon en zo.

groeten eno.

regedit is een opdracht die je moet invoeren wanneer je op start ==> uitvoeren hebt geklikt, het opent je registereditor, en je kan er beter vanaf blijven als je der geen ervaring mee hebt.

Regedit is ook niet zomaar te verwijderen, dan moet je echt het bestand uit de windows map weggooien.
Als dat iemand was die zei er verstand van te hebben zou ik hem in het vervolg maar niet meer aan mijn pc laten komen...:eek:

Zoals de Jean al zei... blijf er vanaf als je er geen verstand van hebt, want het is vragen om zware problemen. Het register is de inhoudsopgave en gebruiksaanwijzing van windows, als je daarin gaat zitten prutsen zonder dat je precies weet wat je doet gaat het gegarandeerd fout.

regesitd

Dus als ik het begrijp

Neej hij heeft de mappen verwijderd.

Wat er dus kan gebeuren, is dat je alles kwijt raakt en het niet terug krijgt?

maar de pc gaat toch niet kapot?

Welke mappen zijn verwijderd? en wat voor foutmeldingen krijg je?

Geplaatst door marsmannetje
systeemherstel al geprobeerd?
Misschien dat die het weer kan herstellen

Er is nog geen zekerheid over de WindowsVersie.

En opzich wel knap als je in XP "regedit.exe" weggooit. Doe maar eens, komt vanzelf weer terug.

Geplaatst door XP_PC

Er is nog geen zekerheid over de WindowsVersie.

En opzich wel knap als je in XP "regedit.exe" weggooit. Doe maar eens, komt vanzelf weer terug.

Heb ik ook al 'ns geprobeerd:) om te voorkomen dat zoonlief met regedit aan de slag gaat. Alles geprobeerd, geshredderd met Steganos, krijg het niet voor elkaar. Komt inderdaad vanzelf weer:confused:

Ik weet trouwens niet wat er gebeurd als je hem verbergd of met rechten gaat spelen. Zou ik eens uit moeten proberen :).

Met X-setup kun je bewerking van het register wel uitschakelen indien gewenst.

Nu wil ik niet zeuren hoor maar als je regedit uitschakelt met een .reg script hoe wil je hem dan weer aanzetten :rolleyes:

Moet je dan toch een andere regedit ergens vandaan plukken :). Waterdicht of een absolute buitensluiter denk ik.

Dan vind ik persoonlijk X-setup veiliger.

Use a third party registry editor.

OF GEWOON X-SETUP GEBRUIKEN :p

Edit: Ah, je bent er al achter zie ik :).

Nouja; het is natuurlijk maar persoonlijke voorkeur. Er bestaan zat registereditors.

Heb het ff bekeken in X-setup. Simpel en inderdaad veilig! Weer wat geleerd!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan