Regedit weer aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Berichten
177
Op het werk: Windows Server 2003, en op mijn pc: XP Pro.
Policies maken een aantal dingen onmogelijk. Die wil ik weer aanzetten. Ik weet waar in het register dat moet.
Echter ik kom er niet bij want regedit is uitgeschakeld.
Op mijn vorige pc/laptop, had ik Windows 2000. Daar draaide ik HijackThis, zag wat er aan de hand was en liet HijackThis het fix-en, en regedit deed het weer.
Nu werkt dat niet. Hijack meld iets over 'hosts', maar dat is het niet. Ik heb een ander register-tool (RegAlyzer) waarmee ik wel in het register kan kijken, maar er niets kan veranderen.

Zijn er tools waarmee dat wel kan?
Er zijn geloof ik scripts (vbs), maar ik weet niet hoe ik die aan moet zetten.
Toen ik Hijack kopieerde van mijn laptop dacht ik wel even mijn nieuwe pc ook aan te passen.
Wie helpt?
Zijn er tools waarmee dat wel kan?
 
VBS - Regcool etc.

VBS.

Hoe maak ik dat, en hoe zorg ik dat het kan werken.
Als dat met Java te maken heeft; ik kan ook niet bij de internet-opties, of opties in het control panel.


Regcool etc.
Daar heb ik er ook een paar van. De beste laat me inderdaad zoekn en zien n het register,maar ik kan niets aanpassen.
Als je er een hebt die dat wel kan, graag!!!

Ik kan niet downloaden, niet bij control panel onderdelen, niet bij eigenschappen mijn computer, niet uitvoeren, geen systeemherstelpunten maken, etc.
Ik moet op de een of andere manier als mezelf als admin in kunnen loggen. Als een andere admin inlogt en wijzigt, gebeurt er ook niets, want veel settings zijn per user settings.
 
Jij wilt policy's die door systeembeheer zijn ingesteld ongedaan maken op je eigen account?
 
Erg he

Ja, eigenlijk wel.
Met m'n vorige laptop met Windows 2000 ging dat heel goed mbv HijackThis. Die maakte bewerkingen in het register weer mogelijk, en in het register kon ik die policies allemaal aanpassen naar behoeven.

Gaat ook een beetje om het spel. Ik weet dat het kan, alleen hoe?
 
Ga maar naar je systeembeheerder toe.

Je mag blij zijn dat je niet bij mij op het bedrijf zit. Je had dan niks meer kunnen doen.

Je probeert als beheerder je werk goed te doen en dan zijn er altijd weer mensen die het leuk vinden om je meer werk te gaan bezorgen.

Als het in samenwerking is met de beheerder om lekken op te sporen is oke maar dit is moedwillig de beveiliging te omzeilen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan