regedit werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicobolt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
45
wanneer ik regedit wil doen zegt mijn pc dat dit niet kan omdat de "systeembeheerder dit niet toestaat" nu is het wel zo dat de pc maar 1 gebruiker heeft en dat ben ik zelf. in het configuratiescherm heb ik al gekeken en daar sta ik als enigste gebruiker met alle toestemmingen om deze pc te bespelen. weet iemand hoe ik die 'systeembeheerder' eruit kan schoppen zodat ik weer baas ben in eigen pc.
 
Op deze site kun je de uitleg vinden, iets naar onder scrollen.

info

"Regedit werkt niet
"Onverwachts kan ik op mijn computer niet meer in regedit. Als ik regedit opstart vanuit Start / Uitvoeren, dan komt de melding : "Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder". Hoe kan ik dit oplossen?"

Er zijn verschillende oorzaken voor dit probleem we geven de twee meest voor de handliggende oplossingen:

Als je zelf de systeembeheerder bent en gebruik maakt van Windows 2000/XP Professional (dus niet XP Home Edition), ga dan naar Start / Uitvoeren en typ daarin "gpedit.msc" (zonder aanhalingstekens) en druk op Enter.

Aangekomen in het Groepsbeleid kies je voor Gebruikersconfiguratie / Windows-instellingen / Beheerdersjablonen / Systeem. Maak daar een rechtsklik op de optie "Toegang tot het registerbewerkingsprogramma verhinderen". Vink daar de optie Uitschakelen of Niet geconfigureerd aan."
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan