regedit windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jabo10

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2003
Berichten
43
Wie kan mij helpen.
Ik wil via start->run->regedit opstarten, maar het lukt mij niet.
Ik krijg de melding "Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder."
Hoe kan ik het inschakelen.
 
In laten schakelen door de systeembeheerder.
 
Heb je misschien via poledit (staat op de install cd dacht ik) dit misschien uitgeschakeld??

Of misschien via een ander programma?

Is dit overigens een stand-alone pc of een pc in een netwerk?
Als de pc in een netwerk zit dan zou je eens moeten kijken naar de instellingen op de (domein) server.

De groeten,
Mark
 
O ja met instellingen op de (domein) server bedoel ik de gebruikersinstellingen, een groepsbeleid, of een ander beleids iets.

De groeten,
Mark
 
Ik weet alleen Windows XP Pro.

Gebruikersinstellingen: Start->Configuratiescherm->Gebruikersaccounts
Andere instellingen: Start->Configuratiescherm->Systeembeheer->Computerbeheer

De groeten,
Mark
 
waar vind ik via Start->Configuratiescherm->Systeembeheer->Computerbeheer register inschakelen.
 
Ik heb zelf even gekeken bij de computerbeheer maar zag tot mijn verbazing ook niets over het beleid bij gebruikers en bedacht mij toen dat dit alleen bij een windows 2000 domain server met Active Directory deze instellingen er zijn.

Wat ik wel heb gevonden kwa beleidsinstellingen zijn verscheidene .msc bestanden hiermee kun je veel instellingen van de pc wijzigen dus pas er mee op. Degene die voor jou misschien van belang is. Is rsop.msc in de map C:\windows\system32.
Deze start je op d.m.v. Start->uitvoeren->rsop.msc.

Hier staan de beleidsinstellingen van de pc en die van de gebruikers. Bij de Computerconfiguratie->Windows-instellingen->Beveiligingsinstellingen vond ik een kopje register bij mij stond hier niets misschien dat hier bij jou wel iets staat.

De groeten,
Mark
 
nee ik heb geen virus.

Ik heb mijn computer maar geformatteerd, ik had ook nog wat andere probleempjes maar nu werkt alles weer.
Ik bedank jullie allen voor jullie aandacht en misschien tot de volgende keer. (ik hoop het niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan