• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel aan einde van pagina-einde afbreken en op volgende regel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raquel78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2015
Goedemorgen,

Vanochtend heb ik gevuld met het afstruinen van het wereld wijde web op zoek naar een mogelijke oplossing van mijn probleem, echter ik heb het niet kunnen vinden.
Welllicht dat een van jullie mij hiermee zou kunnen helpen.

Ik heb een bestand met meerdere kolommen, echter dit is niet op 1 pagina te printen.
Per regel staat info per klant. Deze zou ik graag bij elkaar houden met het printen.

Is het mogelijk om aan het einde van pagina-einde de regel af te breken en deze op de volgende regel te plaatsen zonder ingewikkeld VBA, want daar ben ik helemaal niet in thuis.

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen.
Bekijk bijlage Vraag excel.xlsx

Het lijkt mij vrij onzinnig om zo'n tabel te gaan printen. Wat je volgens mij het beste kan doen is op een tweede blad een printbare layout te maken. Waarbij je door bv vertikaal zoeken op polisnummer de gegevens ophaalt.

Dank je wel VenA.

Ik begrijp de reactie.... maar ja ik werk hier met mensen die graag zulke tabellen uitprinten en deze dan met plakband aan elkaar plakken.
Vandaar dat er gevraagd was of dat niet anders kon... met andere woorden dus eigenlijk gewoon niet doen ;)

Of een printer kopen waar je behangpapier in kan doen:cool:

Daar hadden we vroeger een matrix printer met ketting papier voor.
Dus terug naar die goeie ouwe tijd

Regel aan einde van pagina-einde afbreken en op volgende regel plaatsen.jpg
In het algemeen kun je met de juiste pagina indeling ook bestanden met veel kolommen afdrukken waarbij het handig is als je de identificerende kolommen op elke pagina herhaalt. Ik neem aan dat dat hier A t/m C is?
Ook afdrukstand liggend is aan te bevelen. En eventueel voldoende plakband. :d

Mijn idee was ook direct zoals die van V&A in post nr.2. Heb ik dus even nagespeeld met index en match functies (ipv vlookup). Maar bij het zien van de getransponeerde header van de tabel op een nieuwe sheet kreeg ik al het koude zweet. Met het invoergedeelte op regel 1 en dan een witregel en dan het begin van je velden, kom je uit op regel 84... Da's vér boven het aantal regels dat je op 1 portrait A4 kan afdrukken. Ook hiermee ben je er dus niet. Toch maar het eerste maaksel als bijlage toegevoegd zodat je ff kan zien wat we bedoelen... ;)

Bijlagen

Excelgebruikers moeten eens leren dat ze de 'key' in kolom A zetten dan kan het prima met vlookup:cool:

Gezien de vele datums en codes is het ook mogelijk om alles per polis netjes op 1 A4 te krijgen.

Met een klein beetje VBA is er dan wel een knop te maken die de hele tabel overzichtelijk kan printen.

Eigenlijk denk ik niet dat dit de bedoeling is, maar dat het een lijst moet worden voor mensen met potloden:d
En dan is de optie uit #6 de beste.

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ginger, ik vind wat jij hebt gemaakt wel erg mooi, was ik zelf nooit opgekomen!

Ik zal t hier doorgeven en dan kunnen ze zelf verzinnen wat ze ermee willen, of wat ik er mee moet gaan doen :D
De status zal ik aanpassen.

Groetjes
Raquel

Raquel78, Als ze de "opzet" iets vinden, kan er zoals V&A ook al aangeeft, best wel een echte A4 versie gemaakt worden door diverse kleine velden naast elkaar te plaatsen.
Verder is het dan ook verstandig om inderdaad het polisnummer als basisveld te gaan zien (dus kolm A). Laat maar ff weten als ze verder willen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan