• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel automatische verplaatsen naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

svdklein

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Beste alle,

Ik heb een vraagje over een formulier die ik aan het maken ben voor mijn werk,

Ik heb een formulier gemaakt zodat we kunnen zien welke adressen er leeg komen en die verhuurd zijn met alle tussen proccessen er in. Maar nu zou ik graag willen dat een cel een bepaalde (datum van vandaag) datum heeft bereikt automatische naar het werkblad verhuurd komt.

Maar ik heb geen idee hoe macro's werken enzo,

Alvast bedankt,

Zo zou het kunnen.

Zet deze in Thisworkbook en opslaan (in een testbestandje).
Er van uitgaande dat de data vandaag zich in kolom A bevindt.
Elke keer als je het bestandje opent worden de rijen gekopieerd naar blad2, en op blad1 gewist.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim c
For Each c In [A1:A65536]
      If c = Date Then
         c.EntireRow.Copy Sheets(2).[A65536].End(xlUp).Offset(1)
         c.EntireRow.Delete
    On Error Resume Next
  End If
Next
End Sub

Beste Harry,

Waar moet ik dat tekst bestandje exact plaatsen.
Zou u kolom A kunnen aanpassen in kolom M, als het makkelijker is kan ik ook het bestandje mee sturen?

Alvast bedankt,

Zo kan het ook.
Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
On Error Resume Next
  Do
    With Sheets("Blad1").Columns(13).Find(Date, , xlValues, xlWhole).EntireRow
       If Err.Number > 0 Then Exit Sub
       Sheets("Verhuurd").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).EntireRow = .Value
      .Delete
    End With
  Loop
End Sub
Rechtsklik op de bladtab met je verzamellijst en selecteer Programmacode weergeven. Plak in dit venster dan de code. Kijk goed na of de bladnamen overeenkomen. Bij het verlaten van het blad worden alle gegevens verplaatst naar blad Verhuurd.

Met een kleine aanpassing; als de laatste rij in kolom A niet gevuld is herschrijft het de vorige.
Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
On Error Resume Next
  Do
    With Sheets("Blad1").Columns(13).Find(Date, , xlValues, xlWhole).EntireRow
       If Err.Number > 0 Then Exit Sub
       Sheets("Verhuurd").Cells(Rows.Count, 1[COLOR="red"][B][COLOR="red"][SIZE="2"]3[/SIZE][/COLOR][/B][/COLOR]).End(xlUp).Offset(1).EntireRow = .Value
      .Delete
    End With
  Loop
End Sub

Laatst bewerkt:
Nou ik heb beide bestandjes geprobeerd,

Helaas werkt het niet!

Help,

Jij kan helpen door een voorbeeldbestandje te posten met enkele regels gegevens (niet gevoelige info) zodat wij kunnen zien waar je verkeerd loopt, want bij mijn test liep het gesmeerd

Het werk alleen als ik mijn eigen schema kopieerd dan werkt het niet meer, mischien omdat er in mijn blad nog wat codes staan. Ik heb mijn schema toegevoegd,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hierbij je bestandje.

Zet de opmaak van Verhuurschema kolom M op Datum, i.p.v. Aangepast.

Bijlagen

Beste svdklein ;)

Aangepast op kolom M

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Niet vergeten als opgelost te zetten.
Bvd.

Na de eerste dag! Er zijn toch problemen, na het kopieren van de adres gegevens werkt het niet meer. En regel 4 werkt helemaal niet. Mischien is het een optie om een knop te maken. Zodat je handmatig kan verplaatsen.

Ik hoop op een reactie,

Nou, dit werkt voor mij toch voorbeeldig. Er wordt gekeken naar de datum in cel A1 en bij het verlaten v/h blad worden de juiste regels weggeschreven en verwijderd.

Bijlagen

Mischien is dat het probleem, het gaat namelijk om cel M4 t/m.... In eerste instantie werkte het ook,

In A1 staat steeds de datum van vandaag dus elke cel in kolom M die overeenkomt met A1 wordt steeds weggeschreven als een ander blad geselcteerd wordt. Ik zie niet waar het probleem dan kan zitten. Heb je eigenlijk alles in je origineel al eens vergeleken met het laatste voorbeeldbestand ?

Helaas doe je laatst geplaatst bestandje het niet Rudi.

Code:
With Sheets("verhuurschema").Columns(13).Find([COLOR="red"]Format([A1], "dd/mm/yy"), [/COLOR], xlValues, xlWhole).EntireRow
Met onderstaande werkt het wel, maar moet ook de opmaak op 'Datum' staan en niet op aangepast: "dd-mm-jj"
Code:
With Sheets("verhuurschema").Columns(13).Find([A1], , xlValues, xlWhole).EntireRow
Misschien kun je er even naar kijken.

Toch wel, kijk maar eens in de celeigenschappen Aangepast: dd/mm/jj
Als je blad verhuurd 2010 selecteerd wordt alles verplaatst

Helaas Rudi, de rijen verplaatsen niet bij mij.
Ik heb het bestand even opgeslagen en heropend, maar werkt ook niet.
Heb je nog andere suggesties waarom het door jouw laatst geplaatst bestandje niet werkt bij mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan