• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel een variable aantal plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenmars

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb een inkoopscherm met een paar regels. In kolom C staat het aantal. In regel 2 staat er in kolom C het aantal 25. Nu wilde ik graag een extra blad creeren met deze regel 25 keer, zodat ik achter elke computer de bijbehorende naam kan zetten van de gebruiker. Maar dit moet ik doen over een lijst van 100 boekingen. Ze moeten alleen gemaakt worden als er in kolom H "Wel" staat. Is dit überhaupt mogelijk? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Maarten

Bekijk bijlage Vraag excel.xlsx

Het kan redelijk eenvoudig met een macro. Als je zegt de gehele regel, bedoel je dan inclusief kolom "H" ? en wat moet de naam van het tabbblad zijn? kolom D ?

De waarde in H maakt opzich niet zoveel uit in het nieuwe tabblad. Ik zou juist graag willen dat ik die regel dat zovaak heb als er in kolom C stond en allemaal onder elkaar in één ander tabblad. En het lastige ook is dat ik alleen de regels nodig heb met de term "Wel" in kolom H. Nogmaals bedankt voor je snelle reactie

Ja dat begrijp ik, maar hoe moet de nieuwe tab heten? zie ook vorige reply.

Code:
Sub t()
    For Each cell In Range([a2], [a50000].End(xlUp))
        If cell.Offset(0, 7) = "Wel" Then
            With Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count))
                For i = 1 To cell.Offset(0, 2)
                    Range(cell, cell.Offset(0, 6)).Copy Destination:=.[a50000].End(xlUp).Offset(1)
                Next i
            End With
        End If
    Next cell
End Sub

Zonder naam aan de sheet wordt het volgens mij zoiets

Dankje, maar dan zou ik al die regels die gecreeerd zijn uit het eerste tabblad graag in 1 verzamel tabblad willen zien en volgens mij gooit deze marco ze allemaal in eigen tabbladen als ik de macro zo lees. Wel super bedankt voor je moeite trouwens! Kwam er zelf echt niet uit

KLopt, dacht dat dat is wat je wilde hebben.

In principe hoef je alleen een regel om te draaien.

Code:
Sub t()
.name = "specification"

Next i

End If
    Next cell
End With
End Sub

Die eerste macro werkt super. Ik krijg allemaal nieuwe tabbladen met excact de informatie die ik nodig heb. Maar deze informatie in 1 tabblad is me nog niet gelukt. Die tweede macro werkt niet bij me.

Zie al wat er mist. Bedankt voor je hulp!

Sub t()
.Name = "specification"
Sheets(1).Select

Next i

End If
Next cell
End With
End Sub

oeps je hebt gelijk, ik had even de range in the for loop aan moeten passen. Hoewel deze oplossing ook werkt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan